Hlavním posláním naší firemní politiky jsou spokojení klienti, které provázíme nejen světem online marketingu, ale i podnikáním jako takovým. Naši partneři těží z WIN- WIN spolupráce a dostávají od nás:

Marketingové strategie cihlu po cihle

Nastavení přesného měření reklamních kampaní

Raketový nárůst konverzí

Analýzy a pravidelné vyhodnocování kampaní

Zbraně na konkurenci

Nebojte se nás kontaktovat zde nebo na sociálních sítích.
Žádný dotaz není hloupý, jak se říká: "Líná huba, holý neštěstí."

+420 775 404 998

info@vivamarketing.cz

Riegrova 1756/51, České Budějovice

+420 775 404 998

Riegrova 1756/51, České Budějovice

Top

Než si ukážeme ukazatele podle kterých měříme výkonnost a efektivitu reklamy ve výkonnostním marketingu, je třeba si vysvětlit rozdíl mezi online reklamou a offline reklamou. A také si představíme základní principy při tvorbě reklamního sdělení na které je důležité nezapomenout. Udělejte si kávu, pohodlně se usadťe a nechte se vést tímto vzrušujícím tématem online reklama. Obsah Online reklama vs. offline reklamaPrincipy tvorby reklamního sděleníZákladní metriky vyhodnocování Online vs. offline reklama  Online reklama se dá na rozdíl od té reklamy v offline...

Jako každá jiná oblast i marketing si prošel vývojem, který do jisté míry uspíšilo období pandemie Covidu-19. Zejména pak lze mluvit konkrétně o oblasti e-commerce. Vinou restrikcí došlo k výraznému snížení offline prodejů, nárůst naopak zaznamenaly online prodeje. Tato situace byla ve prospěch e-shopů a webových prodejen. To do značné míry donutilo i zarputilé odmítače online prostředí na dané podmínky reagovat a přejít z offlinu do onlinu, jinak by zanikli. I přes vysoký nárůst online prodejů však mnoho...

Co pro nás znamená brand sosone? Kvalitní truhlářská práce ze Zlína. Všechen autorský nábytek, který v sosone vzniká, je inspirován starým poctivým truhlářským řemeslem s přesahem využívání nových technologií. V sosone vzniká unikátní interiérové řešení na zakázku. Vyvíjí, prototypují a především nachází nové hranice výtvarných i technických možností. Rebrandovaná společnost sosone figuruje na trhu necelé dva roky, ale její historie sahá více než dvacet let do historie. Vlajkovou lodí je jejich pověstné štokrle. Štokrle lze nakoupit na e-shopu. Stoličku si můžete...

Myslíte si, že prodávat auto na sociálních sítích je nesmysl? Opak je pravdou. V dnešním článku Vám ukážeme, jak se díky efektivní reklamě na sociálních sítích, může prodat automobil za miliony. Obsah článku Představení Gordon RoadsterZadání klientaÚvodní fáze spolupráceHlavní část práceVýsledky spolupráce Představení Gordon Roadster Společnost Gordon Roadster je český automobilový závod z Roudnice nad Labem. Gordon vyrábí a následně prodává elegantní dvousedadlový roadster se skládací střechou, který plně uspokojí náročné řidiče. Řidič Gordona zažívá při řízení pocit z jízdy, kteří zažívali...

Video již dávno není jen formát, který se používá pro budování značky. S přítomností sociálních sítí a narůstajícími možnostmi jejich využití leží ve video formátu mnohem větší potenciál. Nemluvíme avšak o videu za desetitisíce. K výdělečnému videu Vám dnes stačí 30 minut Vašeho času, mobilní telefon a kreativní myšlenka. Stále jste video formát nezakomponovali do svého firemního marketingu? Máte nejvyšší čas. Vertikální formát videa na sociálních sítích postupně potlačuje původně vedoucí formáty, jako byl čtverec, či formát...

Možná už jste slyšeli o tzv. landing pages neboli přistávacích stránkách. Pokud podnikáte a prodáváte svoje produkty nebo služby online, zpozorněte. Třeba je to něco, co zrovna vaše podnikání potřebuje. Co je to vlastně landing page? Označuje se tak vstupní nebo také přistávací stránka. Můžete si jí představit na ranvej na letišti, kam přistane imaginární letadlo s potenciálním zákazníkem na palubě. “Na ranvej” zákazníka nasměrujete z online reklamy, článku na blogu, sociálních sítí apod.  Jejím hlavním účelem je návštěvníka...

Asi nikdo se nebude přít o tom, že barvy mohou ovlivnit to, jak vnímáme nějaký produkt nebo jak se cítíme ohledně nějaké služby. Koneckonců tento fakt už byl podložen nespočtem studií nejen co se týká marketingu. Víme, že barvy ovlivňují všechny sféry našeho života. A to bychom nebyli my, marketingoví profíci, abychom tuto skutečnost nevyužili v náš prospěch – respektive ve prospěch našeho klienta. Znalost psychologie barev nám umožňuje navrhovat reklamní bannery, webovky nebo loga tak,...

Shoptet & Leadhub - pro nás téměř nerozlučitelná dvojka. Ale co to vůbec Leadhub je? Proč jej mám začít využívat? Vyplatí se mi to? Jak vůbec na to? S čím začít? A v čem pokračovat? Pohodlně se usaďte, protože na všechny tyto otázky Vám dnes odpovíme. Obsah článku Co je to leadhub?K čemu je leadhub dobrý?Jak psát emailyZákladní nastavení kampaněNewslettery Co je to Leadhub Pokud jste nikdy neslyšeli o doplňku Leadhub pro Shoptet, tak jste se nejspíš připravili o vyšší tržby, než...

Hlavní sezóna většiny eshopů se pomalu, ale jistě blíží konci. Nastává období bilancování, vyhodnocování a plánů na nadcházející období. Jsou výsledky Vašeho email marketingu to, co Vás zklamalo? Nebo máte pocit, že by z něj šlo dostat ještě více?  V prvním článku o emailingu jsme se věnovali naprostým základům, které by měl řešit každý začínající eshoper. Dnes půjdeme o krok dál a ukážeme si pokročilejší funkce, které nám nabízí tvorba automatizací. Obsah článku Co jsou automatizace v emailinguUporonění na...

Firma. Slovo, pod kterým si každý představí něco jiného. Někdo vidí budovu s pěknou fasádou a velkým obchodním názvem. Jiný zase pod firmu schovává obecné vyjádření toho, co dělá. Každý vlastník firmy se v offline světě o svou firmu stará. Dbá na její ekonomický růst, právní zabezpečení, účetně ji zajišťuje a dbá na zabezpečení, aby ji nikdo neokradl/nevykradl. Firemní prostředí v online světě je totožné. Každý podnikatel – inzerent, mající vytvořenou firmu na inzertních platformách (v našem...

Základem úspěchu jsou dnes kvalitně zpracované grafiky. Ty zkrátka prodávají, a to nejen v online světě. Ale jaký nástroj je na jejich tvorbu ten nejlepší? Máme tady dva velké hráče. Prvním z nich je mladá Canva a druhý ostřílený Photoshop. Dnešní článek nastíní, jak tyto grafické služby fungují, popíše jejich výhody a nevýhody a pomůže Vám se rozhodnout, který z nich je pro Vás vhodnější. Obsah článku Výhody CanvyNevýhody CanvyPhotoshopVýhody PhotoshopuNevýhody PhotoshopuNaše doporučení Výhody Canvy Motto zakladatelky Canvy znělo:...

Naši klienti pro své zákazníky vymýšlí spoustu zajímavých způsobů a nástrojů, jak si rychleji vybrat zboží, slevové a objemové akce, věrnostní programy nebo co by se jim mohlo k objednávce ještě hodit. Celý nápad se dobře vymyslí, technicky nastaví, ale teď vyvstává otázka: Jak to zákazníkům říct? Pojďme se spolu podívat, co můžeme dělat. Je třeba rozlišovat podstatu informace, kterou chceme sdělit, a proto volíme různé formáty, roli hraje též délka zprávy. Obsah článku Informační proužekPOP-UP oknoBannerDalší tipy Informační proužek Informační proužek...

Influencer Marketing je novodobý trend prodeje na sociálních sítí. Ve zkratce se jedná o využívání vlivných osobností neboli ,,influencera“ k propagaci značky nebo produktu. V současné době influenceři působí na své publikum prostřednictvím sociálních sítí. Obsah článku Výhody influencer marketinguNevýhody influencer marketinguMalá rada na závěr Výhody influencer marketing Pojďme se nyní podívat, jaké pro Vás z influencer marketingu pramení největší výhody a benefity. #1 Pomůže oslovit cílové publikum Spolupráce se správnými influencery Vám může pomoci dostat se ke správnému publiku....

Taky Vás čas od času děsí, co vše o Vás Facebook ví? Říkáte si jak je to možné, že Vám povětšinou Facebook nabízí přesně to, po čem toužíte? Bavíte se s kamarádem o novém telefonu a najednou se obsah Vašeho webového prohlížeče zbarví do jablečné barvy? Plánujete cestu do Benátek a najednou máte přesnou představu o ceně letenek a ceně místního ubytování? A to jen protože koukáte na Vaše personalizované reklamy.  Náhoda? Akorát, že vůbec!  Obsah článku Meta platformsOdposlouchává mě...

Úspěšnost reklamy je ovlivněna i tím, jak vypadá přistávací stránka. Samotná reklama může být vylazená do posledního detailu, pokud ale povede návštěvnost na nekonverzní stránku, neprodáte ani korunu. A to my ve ViVa marketingu dobře víme. Dnes vám ukážeme, jak jsme klientovi s e-shopem zvládli vydělat 10 000 Kč pouhou změnou jedné maličkosti. Všechna data, která se v tomto článku objeví, vycházejí z reálného účtu Google Analytics.  Obsah článku Základem je A/B testováníVýsledky A/B testuJak vyhodnotit A/B test...

Ve světě psaní prodejních textů platí několik zásadních zásad. Nevycházejí z tlachání marketingových specialistů, ale z osvědčených, a hlavně otestovaných tisíců reklamních textů. Na následujících řádcích naleznete 8 zásad pro psaní reklamních textů, které vystřelí Vaše objednávky do stratosféry. Kdo je váš ideální zákazník? Položte si jednu zásadní otázku: „Komu chci své výrobky/služby prodávat?“ Pokud jste si odpověděli „No přeci úplně všem!“, odpověděli jste si velmi špatně. Prodávat všem znamená psát univerzální, nemastné neslané, nekonkrétní reklamní texty pro všechny a...

Je 6.10. a Vy si čtete článek o nastávajících vánočních prodejích. Je brzo? Tak to ani náhodou! Kdybych se k tomu dostal dřív, aspoň o týden, tak by to bylo lepší. Dnes před Vánoci je každý den drahý a dennodenně jsme vnoření do koordinace vánočních strategií našich klientů. Co je moje poselství? Moje poselství je: vytřískejte z Vánoc co nejvíc peněz, co jen jde. Zítra je pozdě, ihned začněte! Dočtěte článek a jděte dělat peníze. Jsou...

Neustálé vytváření zajímavého obsahu pro sociální sítě vašeho podnikání může být náročný úkol. Často vám může připadat, že sociální sítě mají podobu příšery, která trpí neutišitelným hladem a kterou je třeba neustále krmit, abyste nedošli k újmě. Pokud ale máte na pomoc grafický nástroj Canva, z příšery se najednou stává ochočený mazlíček, kterému jednou za čas hodíte piškot. Teď ale vážně - čím vizuálně zajímavější obsah na vašich sociálních sítích bude, tím více sledujících (čtěte potenciálních...

V online světě placené reklamy je mimo reklam na sociálních sítích a zbožových srovnávačů nedílnou součástí multi channelu také PPC reklama. Pro zkušené markeťáky a podnikatele žádná novinka. Pro nováčky a časově vytížené podnikatele něco, co si stěží dokáží sami spravovat. PPC reklama je unikátní v tom, že nemusíte oslovovat „studené uživatele“, ale uživatelé mají konkrétní problém, na který hledají odpověď. V této fázi nákupního chování stačí nabídnout uživateli konkrétní řešení a konverze je na světě. Bylo by až sprostě...

Hlavní sezóna většiny eshopů už se naplno rozjíždí a vy řešíte, jak tomu svému pomoci navýšit tržby? Začněte s email marketingem! Tento článek je určen pro úplně začátečníky. Řekneme si k čemu je email marketing vhodný, jeho výhody i nevýhody, jak začít a 3 konkrétní tipy jako naprostý “must have” každého eshopu. Je to jednoduché, praktické a zvládnete to i Vy. Tak pojďme na to! K čemu je email marketing vhodný a jaké jsou jeho výhody i...

Podnikat a nabízet své služby či produkty v online prostředí je stejně důležité jako mít střechu nad hlavou. Ale to vy zajista víte, jelikož čtete tento článek. Ovšem pouhý e-shop či web již bohužel nestačí. V dnešním online světě se jen těžko obejdete bez online marketingu. A kde jinde s online marketingem začít než právě s Facebook reklamou. Ale než se dostaneme k tomu, proč s Facebookem vůbec začínat je dobré si uvědomit, co nám právě...

Asi se tady úplně nebudu rozepisovat o tom, co to copywriting je. To předpokládám, že všichni víme. Takže žádné zdržování, pojďme rovnou na věc!  Copywriting, jako jeden z hlavních pilířů kreativity v online marketingu, tvoří spolu s grafickými podklady nerozlučnou a velmi silnou dvojku. Grafické podklady necháme teď odpočívat a pojďme se zaměřit právě na jeho brášku - copywriting. Hlavním cílem copywritingu je konverze. To znamená, že psaný text má lidi motivovat ke konverzní akci. Touto konverzní akcí...

V životě jsou situace, kdy svému okolí, ať už při seznámení, školním srazu nebo třeba při jednání s úřady sdělujete, co děláte, čím se živíte. I přesto, že je 21. století a vám to připadá naprosto jasné, stále vidím zmatené obličeje lačnící po dalším vysvětlení, když jim řeknu, že jsem online marketingový specialista a dělám online marketing. Problém spatřuji v tom, že většina lidí úplně přeslechne slovíčko „online“ a vizualizuje si pouze marketing. Ve spojení potom předpokládají, že „online marketing“...

V následujícím článku se v jednoduchosti podíváme na to, jak by měl vypadat dobře strukturovaný e-shop a čemu se naopak vyvarovat. Spousta majitelů e-shopů by chtěla ten ,,nejkrásnější“ a nejoriginálnější design. Představa krásy je ale velmi subjektivní měřítko, kde se těžko určuje hranice platného standardu. Více než představa krásy je důležitější funkčnost a použitelnost e-shopu. V následujících bodech si shrneme podstatné principy, které by neměly být opomenuty při stavbě e-shopu. Samotný produkt nestačí je zapotřebí ho dobře představit a...

Každý ví, že kniha se nemá soudit dle obalu, nicméně hledají-li Vaši zákazníci firmu, která má vyřešit jejich problémy, přesně to dělají. V dnešním rychlém světě máte jen omezenou příležitost, jak udělat na Vaše potencionální zákazníky dojem. Jejich hledání na internetu skončí na Vašich webových stránkách a při nákupu na Vašem e-shopu je kontakt spotřebitele s Vaším produktem velmi omezený. A to ze zcela zjevných důvodů. Zákazník si Váš produkt nemůže fyzicky osahat, nemůže ho ochutnat či...

Pracujeme pro klienta, který vlastní e-shop s drobnou elektronikou z Číny. Je to klasický přeprodej levného zboží. Avšak náš klient má skladové zásoby a využívá fulfilment, aby nemusel řešit balení a odesílání balíků sám. To, že dropshipping a celkově přeprodej věcí z Číny letěl v roce 2018? Ani omylem! Stačilo nám pouze 10 produktů k tomu, aby měsíční tržby dosáhly bezmála 500 tisíc korun při PNO 30 %. U těchto produktů je potřeba velkého rozpočtu, tudíž...

V první díle "cesty zákazníka" jsme si řekli, co nás zajímá při dosahu reklamy. Vysvětlili jsme si, co to je CPM a jakým způsobem se měří. Dnes si povíme, co dál. Reklama se nám skvěle doručuje, máme skvělou cenu za CPM, zasáhli jsme naší reklamou spoustu lidí. Ale co dál nás zajímá? No přece kolik lidí, kteří viděli naši reklamu, udělali to, co jsme po nich chtěli. A my jako marketéři po našem publiku můžeme chtít mnoho...

Šokující prohlášení od lidí z ViVa marketing řeknete si. Ale o penězích to tentokrát není. Je důležité pomáhat, tam kde to skutečně má smysl. Dávno jsou pryč doby, kdy jsme se snažili pomoci každému.Pakliže pomáháte každému, nepomůžete nikomu. Pomáhat, tam kde to nenese peníze klientovi, stojí našeho klienta jen další peníze a nás čas a nervy. Pojďme se soustředit tam, kde to opravdu dává smysl. Abychom zjistili, že naše pomoc smysl opravdu má, před každou započatou spoluprací...

PODÍL NÁKLADŮ NA OBRATU, takzvané PNO, je jednoduše řečeno metrika, kterou měříme ziskovost naší reklamy. Složitě řečeno je to procentuální hodnota celkové ceny za reklamu vydělená celkovou hodnotou získaných konverzí. Tato metrika nám tedy v konečném důsledku říká, kolik procent z našeho obratu z reklamy tvoří náklady, které jsme na danou reklamu museli vynaložit.