Hlavním posláním naší firemní politiky jsou spokojení klienti, které provázíme nejen světem online marketingu, ale i podnikáním jako takovým. Naši partneři těží z WIN- WIN spolupráce a dostávají od nás:

Marketingové strategie cihlu po cihle

Nastavení přesného měření reklamních kampaní

Raketový nárůst konverzí

Analýzy a pravidelné vyhodnocování kampaní

Zbraně na konkurenci

Nebojte se nás kontaktovat zde nebo na sociálních sítích.
Žádný dotaz není hloupý, jak se říká: "Líná huba, holý neštěstí."

+420 775 404 998

info@vivamarketing.cz

Riegrova 1756/51, České Budějovice

+420 775 404 998

Riegrova 1756/51, České Budějovice

Top

Tohle by měl znát každý eshoper: Spouštíme email marketing! (2. část)

Tohle by měl znát každý eshoper: Spouštíme email marketing! (2. část)

Hlavní sezóna většiny eshopů se pomalu, ale jistě blíží konci. Nastává období bilancování, vyhodnocování a plánů na nadcházející období. Jsou výsledky Vašeho email marketingu to, co Vás zklamalo? Nebo máte pocit, že by z něj šlo dostat ještě více? 

V prvním článku o emailingu jsme se věnovali naprostým základům, které by měl řešit každý začínající eshoper. Dnes půjdeme o krok dál a ukážeme si pokročilejší funkce, které nám nabízí tvorba automatizací.

Obsah článku

  1. Co jsou automatizace v emailingu
  2. Uporonění na opuštěný košík
  3. Přání k svátku
  4. Reaktivace kontaktu

Co jsou automatizace v emailingu

Než se do pokročilejších automatizací pustíme, nejprve si k nim něco řekneme tak, abychom jim porozuměli. 

Jedná se o práci s naším publikem (nebo částí publika či konkrétních uživatelů), kterým chodí za určitých předpokladů více či méně personalizované emaily. Dám jednoduchý příklad – chci, aby každému, jehož objednávka je předána přepravci, přišel email s touto informací. Toto je automatizace a takovou máte již pravděpodobně na svém eshopu nastavenou. Jak ale možnost automatizovaných emailů využít ve svůj prospěch a zvýšit obrat eshopu?

1. Upozornění na opuštěný košík

První taková automatizace je právě upozornění na opuštěný košík! Přidal si uživatel něco do košíku? Ano. Počkejte dvě hodiny. Nakoupil? Ne. Výborně, pošlete mu email a upozorněte jej, že si “něco” nechal v košíku a vyzvěte ho k dokončení objednávky. Jak prosté, že? Přitom touto automatizací většina eshopů nedisponuje. Schválně si vzpomeňte, kdy Vám podobný email přišel.

Jedinou nevýhodou je, že tento email s upozorněním na opuštěný košík lze logicky odeslat pouze registrovaným uživatelům. Na druhou stranu – máte o motivaci více získat do svého publika co nejvíce potenciálních zákazníků.

TIP: Chcete jít ještě dál? Nastavte si ve svém nástroji proměnnou pro obsah v košíku. Nejen že uživatel obdrží email, ale dokonce v něm najde i obsah košíku. Zjistěte, jak toto lze nastavit ve Vašem nástroji a pusťte se do toho!

2. Přání k svátku

Existuje něco, co většina lidí miluje? Ano, když se jim dostává pozornosti. Nevtíravým, přesto jasným a mile napsaným emailem můžete takto popřát každému z Vašich zákazníků vše nejlepší k svátku a přidat k tomu například slevový kupon na příští nákup. 

Jak je tato automatizace možná? Je to jednoduché, automatizované emaily umí pracovat s daty, které jim dáte. Pokud máte u každého emailu přiřazené i jméno zákazníka, snadno si poté nastavíte podmínku, kdy platí, že pokud se jméno v kontaktu shoduje se jménem, které má v ten či onen den svátek, odešle se automaticky email.

TIP: Používejte jména i v těle emailu a oslovujte. Zlepší to Váš vztah s publikem.

3. Reaktivace kontaktu

U jisté části publika se Vám bude stávat, že tzv. “umře”. Ne že by se jim snad něco stalo, nicméně ztratí zájem o Váš produkt, Vaše emaily a budou Vám kazit statistiky. To by Vás až tak trápit nemuselo, kdyby ovšem na tyto statistiky otevření a prokliků nekoukaly i emailové schránky zbylých kontaktů. V čase se tak může snadno stát, že se Vaše emaily budou vyhodnocovat jako nekvalitní a budou mizet ve složkách spamu či hromadné pošty. 

Proto není vůbec na škodu občas své publikum “promazat”. Než tak ale uděláte, dejte kontaktům příležitost ještě své místo ve Vaší databázi zachovat. Jak na to? Zadejte podmínku, kdy na kontakty, které v poslední době neotevřely žádný Váš email, zašlete “reaktivační” email. Dejte kontaktům najevo, že Vám chybí a že byste si chtěli získat zpět jejich pozornost. Nabídněte jim třeba i slevový kód.

Tuto automatizaci neuzavírejte odesláním emailu. Počkejte 2 dny a poté odstraňte ze svého seznamu všechny kontakty, které email neotevřely. Podobnou akci nemusíte opakovat každý týden či měsíc, ale párkrát do roka je to určitě ku prospěchu věci, viz. důvody výše zmíněné.

To by bylo pro 2. díl emailingu pro eshopy vše, jsme na konci. Doplnili byste něčím tyto tři praktické tipy? Případně je Vám něco nejasné? Dejte nám to vědět! Pokud si na práci s email marketingem sami netroufáte, ozvěte se nám také.

Nevíte si rady s placenou reklamou? Od toho je tady ViVa marketing!

Pokud Vás zajímá více a chtěli byste se poradit o efektivním online marketingu, rádi Vám poradíme a nasměrujeme Vás vstříc stratosférickým výsledkům.

    No Comments

    Sorry, the comment form is closed at this time.