Hlavním posláním naší firemní politiky jsou spokojení klienti, které provázíme nejen světem online marketingu, ale i podnikáním jako takovým. Naši partneři těží z WIN- WIN spolupráce a dostávají od nás:

Marketingové strategie cihlu po cihle

Nastavení přesného měření reklamních kampaní

Raketový nárůst konverzí

Analýzy a pravidelné vyhodnocování kampaní

Zbraně na konkurenci

Nebojte se nás kontaktovat zde nebo na sociálních sítích.
Žádný dotaz není hloupý, jak se říká: "Líná huba, holý neštěstí."

+420 775 404 998

info@vivamarketing.cz

Riegrova 1756/51, České Budějovice

+420 775 404 998

Riegrova 1756/51, České Budějovice

Top

Tohle by měl znát každý eshoper: Spouštíme email marketing! (1. část)

Tohle by měl znát každý eshoper: Spouštíme email marketing! (1. část)

Hlavní sezóna většiny eshopů už se naplno rozjíždí a vy řešíte, jak tomu svému pomoci navýšit tržby? Začněte s email marketingem! Tento článek je určen pro úplně začátečníky. Řekneme si k čemu je email marketing vhodný, jeho výhody i nevýhody, jak začít a 3 konkrétní tipy jako naprostý “must have” každého eshopu. Je to jednoduché, praktické a zvládnete to i Vy. Tak pojďme na to!

K čemu je email marketing vhodný a jaké jsou jeho výhody i nevýhody

Pokud si myslíte, že rozesílat e-maily má smysl jenom u velkých eshopů, tak to není pravda. Naopak. Čím dříve začnete, tím lépe pro Vás. 

Díky e-mail marketingu můžete přiblížit svůj projekt stávajícím zákazníkům, rozvíjet s nimi vztah a pečovat o ně. Můžete je motivovat k opakovaným nákupům nebo od nich získat vytouženou recenzi. Oslovujte i nové návštěvníky vašeho webu, udělejte z nich odběratele novinek a motivujte je opakovaně k nákupům! 

Výhodou e-mail marketingu jsou bezesporu nízké náklady nejen na jeho spuštění, ale i následný provoz. Řečí čísel: správa e-mailingu pro publikum do 2000 odběratelů vás vyjde u českých nástrojů už přibližně od 300,- Kč měsíčně bez DPH. 

Nevýhodou je pak určitě potřeba dlouhodobě aktivity a péče o vaše publikum. Ačkoliv počáteční nastavení a spuštění e-mail marketingu není tak zdlouhavé a zvládne to opravdu každý, plody své práce začnete sbírat až s odstupem času. Pro vaši útěchu – pokud vytrváte, příznivý vliv e-mailingu na vaše podnikání poroste v čase a bude se nabalovat jako sněhová koule.

Jak tedy začít a na co se zaměřit?

V prvním kroku si určete základní a jednoduchou strategii:

  • jaký je Váš cíl
  • kdo je vaše publikum
  • jak chcete se svým publikem komunikovat
  • co bude tvořit váš obsah (vzdělávání a inspirace, prodej, přání k svátku atd.)
  • jak často chcete a jste schopni obsah tvořit a posílat.

Máte odpověď na všechny výše zmíněné body? Přesuňme se na výběr nástroje pro email marketing. Nástrojů je celá řada, českých i zahraničních. I v Česku máme několik kvalitních poskytovatelů, proto bych neváhal a vybral jednoho z těchto – Leadhub, Ecomail, SmartEmailing. Mají česky mluvící podporu, která funguje velmi dobře. Doporučuji však nejprve otestovat nástroj pomocí zkušební verze, abyste se ujistili, že je pro vás nástroj přehledný a snadno ovladatelný. 

Pokud jste si vybrali poskytovatele a prošli prvním nastavením, ujistěte se, že máte v publiku nahrané vaše zákazníky, kteří souhlasili se zasíláním reklamních e-mailů a nastavené trackování objednávek (je to stejně důležité, jako měření konverzí u jakéhokoliv jiného marketingového kanálu). 

TIP: Doporučuji hned od začátku začít své publikum segmentovat. Mějte ve svých kontaktech přehled a rozdělte si je na již stávající zákazníky, odběratele z pop-up okna či VIP skupinu věrných zákazníků. Pamatujte na to, že díky segmentaci publika budete schopni doručit relevantnější maily a zvýšíte si tím doručitelnost i otevíratelnost.

Vše máme nastaveno. A co teď?

Technické zázemí pro spuštění email marketingu máte úspěšně za sebou. Právě nastal čas začít tvořit! Proberte se předpřipravenými šablonami e-mailů, nebo si vytvořte vlastní. Důležité je, aby vizuální stránka odpovídala tomu, co vaše publikum zná a s čím se ztotožní. 

Nyní se pojďme pustit do konkrétních 3 tipů pro Vaše první mailové kampaně.

  1. Jděte lovit!

Trápí Vás malá, nebo dokonce žádná databáze kontaktů? Je na čase tomu pomoci a začít sbírat kontakty. V nástroji si vytvořte pop-up okno s nabídkou slevy na první nákup nebo ebookem zdarma na téma např. chytání ryb (pokud máte eshop s rybářskými potřebami). Výměnou za kontakt mu zašlete ebook nebo slevový kód a je to!

P.S.: Krom e-mailu sbírejte i křestní jméno, díky kterému můžete oslovovat.

  1. Newsletter s přidanou hodnotou

Newslettery s aktuální nabídkou produktů jsou nedílnou součástí e-mailingové strategie každého eshopu. Myslete vždy na to, aby váš newsletter měl pro příjemce přidanou hodnotu! Informujte o nové kolekci dříve, dejte své tipy na využití nabízených produktů, nebo nabídněte časově omezený slevový kód. Nezapomeňte také dát vědět, že přesně tuto informaci, tip, či kód mají díky tomu, že odebírají váš newsletter!

  1. Nebojte si vzít recenzi

Většina mailingových nástrojů nabízí automatizované kampaně. Jednu z nich už využíváte – po vyplnění formuláře v pop-up okně. Nebojte se pustit i do dalších automatizovaných kampaní a ušetřete si práci. Například prosba o recenzi. Nastavte si, že 5 dnů poté, co zákazník objedná, zašlete e-mail s žádostí o recenzi. Zajímejte se o své zákazníky a oni Vám to vrátí.

TIP: Vystupujte v každém e-mailu jako Vy osobně. Spíše si otevřu zprávu od “Jardy z mujeshop.cz”, než z “info@mujeshop.cz”.

Tímto jsme se dostali na konec první části průvodce e-mail marketingem. Pusťte se do práce a dejte nám vědět, jaké jsou výsledky! Pokud si přeci jenom na práci s e-mailingem sami netroufáte, ozvěte se nám také. 

Přeji hodně štěstí a hezký zbytek dne! Petr z ViVa Marketingu.

Sdílet
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.