![](https://vivamarketing.cz/wp-content/uploads/2022/06/Co-je-to-CPM-a-k-čemu-nám-je.png)
První dílek cesty zákazníka – CPM
CPM v překladu z angličtiny znamená „Cost per Mille“, občas se také setkáte s metrikou CPT – „Cost per Thousand“. V obou případech se bavíme o ceně za tisíc zobrazení. Jak v reklamách na sociálních sítích, tak v reklamách ve vyhledávacích sítích můžeme vidět ceny za CPM od 10 Kč až po 1000 Kč a mnohdy i více.
Přátelé dnes si řekneme, co je to metrika CPM, a co se tím měří. Jak bylo napsáno výše. Často se v administraci jednotlivých platforem setkáme s metrikou CPM, u které svítí částka od 10 Kč až po 1 000 Kč a více.
K čemu nám tato metrika slouží?
Když se bavíme o CPM na sociálních sítích, tak cena závisí na konkrétní akci, kterou chceme od algoritmu získat. Pakliže uděláme chytlavou kreativu se zabijáckým textem a řekneme algoritmu, že chceme, aby naši reklamu vidělo co nejvíce lidí, tak pak se můžeme podívat na hodnoty CPM. Ty klesají až k hodnotám 10 Kč za 1000 zobrazení. Nicméně vždy jde o kvalitu publika.
Pokud Vás zajímá výkonnostní marketing, stejně jako nás, tak budeme po algoritmu pravděpodobně chtít konverzní reklamy. Budeme cílit na hodnotu vynaložených prostředků za konverzi (prodej na e-shopu nebo v našem případě zaslanou poptávku).
Buďte ale obezřetní vůči Vašim cílům
Při takovém typu reklam Vás moc nezajímá, kolik uživtelů Vaši reklamu uvidí, ale kolik uživatelů Vám skutečně pošle poptávku. V tomto případě neplatí, že čím víc lidí Vaši reklamu uvidí, tím víc zákazníků budete mít. Do této strategie vstupuje další faktor, a tím je kvalita publika.
Nicméně tak i tak je důležité dostat reklamu mezi správné uživatele, aby se z reklamy mohli potencionální zákazníci dostat na web nebo na přistávací stránku.
![](https://vivamarketing.cz/wp-content/uploads/2022/06/image.png)
Obrázek výše poukazuje na fakt, že do výkonu reklamy vstupuje opravdu mnoho faktorů. Kreativa, textace, publikum nebo čas zobrazení reklamy. Opakování je matka moudrosti, proto ještě jednou raději zopakujeme:
U dosahových reklam neplatí, že čím více uživatelů reklamu uvidí, tím více zákazníků budete mít.
A jak se říká metrice, kterou se měří poměr mezi lidmi, kteří vidí reklamu a mezi lidmi, kteří na reklamu kliknou si povíme zase příště.