Hlavním posláním naší firemní politiky jsou spokojení klienti, které provázíme nejen světem online marketingu, ale i podnikáním jako takovým. Naši partneři těží z WIN- WIN spolupráce a dostávají od nás:

Marketingové strategie cihlu po cihle

Nastavení přesného měření reklamních kampaní

Raketový nárůst konverzí

Analýzy a pravidelné vyhodnocování kampaní

Zbraně na konkurenci

Nebojte se nás kontaktovat zde nebo na sociálních sítích.
Žádný dotaz není hloupý, jak se říká: "Líná huba, holý neštěstí."

+420 775 404 998

info@vivamarketing.cz

Riegrova 1756/51, České Budějovice

+420 775 404 998

Riegrova 1756/51, České Budějovice

Top

3 cesty, jak lidem něco sdělit skrze e-shop, aby si toho konečně všimli.

3+1 tip, jak komunikovat akční nabídky na e-shopu

3 cesty, jak lidem něco sdělit skrze e-shop, aby si toho konečně všimli.

Naši klienti pro své zákazníky vymýšlí spoustu zajímavých způsobů a nástrojů, jak si rychleji vybrat zboží, slevové a objemové akce, věrnostní programy nebo co by se jim mohlo k objednávce ještě hodit. Celý nápad se dobře vymyslí, technicky nastaví, ale teď vyvstává otázka: Jak to zákazníkům říct? Pojďme se spolu podívat, co můžeme dělat.

Je třeba rozlišovat podstatu informace, kterou chceme sdělit, a proto volíme různé formáty, roli hraje též délka zprávy.

Obsah článku

Informační proužek

Informační proužek častěji na horním okraji obrazovky, nevylučuje se ani spodní okraj, je často vidět s důležitou zprávou o stavu e-shopu, například informace o expedici zásilek. Nezapomínejte ale, že komunikujte se svými potenciálními zákazníky a i zde je trochu prostor nahnat si ty „plusové body“, proto zkuste zvýšit svůj „kredit“, příklad: Chcete zákazníkům sdělit, že objednávky objednané do 12 hodin expedujete ještě ten samý den. Zkuste místo: Upozornění: Objednávky pro vás balíme pouze do 12 hodin., použít toto: Milý zákazníci, objednávky objednané do 12 hodin pro vás vyexpedujeme ještě dnes, abyste se mohli z našich produktů těšit co nejdříve.

POP-UP okno

Pop-up okno zná určitě každý z nás, některá baví, často ale také můžou celkový dojem e-shopu zkazit. S pop-up okny to může být jako s ohněm – „dobrý sluha, ale zlý pán“ a ta hranice je velmi tenká, proto s nimi zacházejte velmi opatrně. Vždy přemýšlejte o tom, jestli ho chcete ukázat všem návštěvníkům nebo třeba jen v nějaké kategorii, jestli je to skutečně informace nebo tak zajímavá akce, aby byla právě zobrazeno prostřednictvím pop-up okna a hlavně přemýšlejte o tom, co je účel takového okna.

Je účelem získat emaily? Nabídněte uživateli něco na oplátku, nejčastěji se můžeme setkat s jednorázovou slevou. I zde je prostor pro trochu kreativity k pobavení uživatele. Setkal jsem se s e-shopem s rybářskými potřebami, který mi za email nabízel slevu na první nákup s tlačítky „No jasně, už ji tahám“ a „Ani ťuk“, není to dokonalé?

Přemýšlejte i o pozici pop-up okna, která by měla korespondovat s obsaženou zprávou či akcí. Chcete agresivní pop-up doprostřed obrazovky či vyzývavý, pozičně trochu pasivnější, přesto zábavně zpracovaný ke kraji nebo k rohu stránky?

Banner

Grafický banner je často našimi klienty podceňovaná záležitost, nejen že banner dotváří celkové prostředí a dojem z e-shopu, ale dobře zpracovaný banner může upoutat i informovat o zboží či akci. Jak často se vám stane, že se v obchodě při výběru pravděpodobně stejného zboží různých výrobců rozhodnete na základě etikety. Lze si tak snadno představit, že bannery jsou takové etikety e-shopu. Lacině vypadající banner neřekne o vašem e-shopu nic dobrého. Bannery můžete mít na hlavní stránce, ve výpisu zboží v kategorii, na produktové kartě nebo třeba v patičce. Zde vás neomezuje fantazie ale technické prostředí vašeho e-shopu nebo váš kodér 😊. Že to lze, ale neznamená s tím vytapetovat celý e-shop, tak jako všude nezapomínejte, že všeho moc škodí.

Další možnosti komunikace

Nezapomínejte, že se zákazníky mluvíte ještě skrze sociální sítě, e-mailing a reklamu. Váš e-shop je právě většinou až poslední zastávka na cestě potenciálního zákazníka k vám, kde mu můžete ještě něco sdělit. Tímto chci na závěr jen říct, nespoléhejte se na dokonale vyladěný e-shop, když zanedbáte komunikaci skrze ostatní kanály, nikdo k vám nemusí vůbec přijít = 0 tržeb. Obráceně to taky nefunguje, tisíce korun utopených v reklamách s cílem uživatele přivést na e-shop, o který se evidentně nikdo nestará = 0 tržeb. Celé je to o symbióze komunikačních kanálů, reklamy a e-shopu, proto je velmi důležitý výběr nejen reklamní agentury, ale i obráceně, výběr klienta reklamní agenturou 😊, ale o tom zase jindy.

Celé e-shopové prostředí je jeden velký organismus – zásady úspěšného e-shopu jsme popisovali v předešlém článku.

Nevíte si rady s placenou reklamou? Od toho je tady ViVa marketing!

Pokud Vás zajímá více a chtěli byste se poradit o efektivním online marketingu, rádi Vám poradíme a nasměrujeme Vás vstříc stratosférickým výsledkům.

    Sdílet
    No Comments

    Sorry, the comment form is closed at this time.