Případová studie: Jak vydělat o 10 000 Kč víc díky malé změně na e-shopu
Úspěšnost reklamy je ovlivněna i tím, jak vypadá přistávací stránka. Samotná reklama může být vylazená do posledního detailu, pokud ale povede návštěvnost na nekonverzní stránku, neprodáte ani korunu. A to my ve ViVa marketingu dobře víme. Dnes vám ukážeme, jak jsme klientovi s e-shopem zvládli vydělat 10 000 Kč pouhou změnou jedné maličkosti.
Všechna data, která se v tomto článku objeví, vycházejí z reálného účtu Google Analytics.
Obsah článku
- Základem je A/B testování
- Výsledky A/B testu
- Jak vyhodnotit A/B test v Analytics
- Jak tato data využít
- TIP na závěr
Proč jsme se do toho pustili?
Vytvářeli jsme pro klienta každý týden krásné reklamy, které měly skvělé výkonnostní ukazatele, nicméně chtěli jsme víc – ještě lepší PNO. Rozhodli jsme se proto místo dalšího zlepšování reklam zlepšit přistávací stránku.
Základ je A/B testování
Pro měření dopadu provedené změny jsme využili A/B testovací nástroj Google Optimize, které můžete i vy zdarma využívat. Google Optimize umožňuje rozdělit návštěvnost na polovinu a každé polovině tak ukazuje jiný obsah té stejné stránky. Vy pak ve finále vidíte, která varianta z vašich návštěvníků dělá zákazníky. Společně se nyní podíváme na to, jak takový A/B test správně vyhodnotit nejen v Google Optimize, ale i v Google Analytics a jak tato data využít pro další zlepšení konverzního poměru.
Výsledky A/B testu
A/B test v Google Optimize běžel 57 dní, přičemž bylo zaznamenáno téměř 100 nákupů v každé z testovaných variant.
Ze snímku obrazovky lze jasně vidět, že zvítězila nová varianta, která za stejné časové období přinesla téměř o 10 000 Kč více, než varianta původní. Deset tisíc už Vám krásně pokryje fixní náklady na Váš e-shop a ještě Vám hodně zbyde. Navíc, kdyby změna nebyla v A/B testu, je možné, že by klient měl navíc 20 000 Kč.
Google Optimize vám dokáže prozradit i počet transakcí a konverzní poměr e-shopu. I v tomto případě zvítězila nová varianta. Mohlo by se zdát, že 0,05 procentních bodů není žádný převrat. Ale jak se říká, když budete sbírat desetníky dostatečně dlouho, brzy budete mít stovku. A stejně to funguje i s tržbami.
Jak vyhodnotit A/B test v Google Analytics?
Údaj o tom, že na dané stránce běží experiment v Google Optimize, se propisuje i do prostředí Google Analytics. Lze ho zobrazit v sekundární dimenzi pod názvem “ID varianta experimentu”. 0 = původní varianta, 1 = testovaná varianta. Nahlédnutí do dat v tomto nástroji vám dodá mnohem širší pohled na to, jak provedená změna ovlivňuje návštěvníky.
Věková skupina | CR původní varianty | CR nová varinata |
18 – 24 let | 2,74 % | 2,67 % |
25 – 34 let | 2,56 % | 4,22 % |
35 – 44 let | 2,33 % | 2,63 % |
45 – 54 let | 2,86 % | 2,94 % |
55 – 64 let | 2,64% | 3,91 % |
65+ | 4,14% | 5,43 % |
Změna se pozitivně nepromítla pouze do věkové skupiny 18-24 let.
Pohlaví | CR původní varianta | CR nová varianta |
Muži | 2,78 % | 0 % |
Ženy | 1,45 % | 2,45 % |
Klient provozuje e-shop s produkty, které nakupují hlavně ženy. Můžu tak opravdu nakupuje opravdu málo a proto konverzní poměr u jednotlivých variant nelze považovat za relevantní.
Zařízení | CR původní varianta | CR nová varinta |
Mobil | 2,74 % | 2,46 % |
Desktop | 3,89 % | 5,79 % |
Tablet | 3,95 % | 3,08 % |
Porovnat mezi sebou konverzní poměry v rámci zařízení bylo pro nás stěžejní. Zjistili jsme, že provedená změna výrazně zvyšuje CR na počítači, zatímco pro ostatní zařízení není prospěchem.
Jak jsme tato data využili
Vzhledem k tomu, že změna výrazně zvýšila konverzní poměr na počítači, ukazujeme ji od vypnutí A/B testu pouze na tomto zařízení. Na ostatních zařízeních využíváme původní variantu přistávací stránky. Touto změnou jsme klientovi zvýšili konverzní poměr z 3,89 % na 5,79 %. Původně z 1000 lidí nakoupilo pouhých 38 lidí, nyní z toho samého počtu nakoupí 57 návštěvníků.
TIP na závěr
Samotné A/B testování lze provádět také v prostředí Meta Business Manager, e-mailových nástrojů a v prostředí dalších marketingových nástrojů.
Nevíte si rady s kampaněmi? Od toho je tady ViVa marketing!
Pokud Vás zajímá více a chtěli byste se poradit o efektivním online marketingem, rádi Vám poradíme a nasměrujeme Vás vstříc stratosférickým výsledkům.