Hlavním posláním naší firemní politiky jsou spokojení klienti, které provázíme nejen světem online marketingu, ale i podnikáním jako takovým. Naši partneři těží z WIN- WIN spolupráce a dostávají od nás:

Marketingové strategie cihlu po cihle

Nastavení přesného měření reklamních kampaní

Raketový nárůst konverzí

Analýzy a pravidelné vyhodnocování kampaní

Zbraně na konkurenci

Nebojte se nás kontaktovat zde nebo na sociálních sítích.
Žádný dotaz není hloupý, jak se říká: "Líná huba, holý neštěstí."

+420 775 404 998

info@vivamarketing.cz

Riegrova 1756/51, České Budějovice

+420 775 404 998

Riegrova 1756/51, České Budějovice

Top

Reklamní texty: TOP 8 zásad, po kterých budou objednávky lítat

Reklamní texty: TOP 8 zásad, po kterých budou objednávky lítat

Ve světě psaní prodejních textů platí několik zásadních zásad. Nevycházejí z tlachání marketingových specialistů, ale z osvědčených, a hlavně otestovaných tisíců reklamních textů. Na následujících řádcích naleznete 8 zásad pro psaní reklamních textů, které vystřelí Vaše objednávky do stratosféry.

Kdo je váš ideální zákazník?

Položte si jednu zásadní otázku: „Komu chci své výrobky/služby prodávat?“

Pokud jste si odpověděli „No přeci úplně všem!“, odpověděli jste si velmi špatně. Prodávat všem znamená psát univerzální, nemastné neslané, nekonkrétní reklamní texty pro všechny a v konečném důsledku neprodat nic. A to je přeci škoda, ne? Tak znovu… „Komu chci své výrobky/služby prodávat?“

Jen si představte obličej toho, kdo vám má zaslat objednávku. Je to muž nebo žena? Je ženatý, vdaná nebo single? Má děti? Bydlí v domě nebo v bytě? Na vesnici? Ve městě? Jaké má vzdělání? Čím se živí? Kolik asi tak vydělává? Co je pro něj v životě důležité? Jak tráví svůj volný čas?

Najednou tu máme X proměnných, které musíme při psaní prodejního textu zohlednit a zacílit tak právě na toho NAŠEHO zákazníka co nejpřesněji.

Pojďme na to ale prakticky. Představte si, že nabízíte ručně vyráběné dětské postýlky na zakázku. Kdo má být váš zákazník PŘEDEVŠÍM? Pětadvacetiletý student vysoké školy, který chodí čtyřikrát týdně na pivo, to asi nebude. Nejspíš to ani nebude důchodkyně, která ráda čte Květy a těší se na nové díly Ulice.

Kdo to tedy bude?

Nejspíš to bude pár v dlouhodobějším vztahu, snad i manželský, ve věku +/- 30 let, rok sem, rok tam. Ruku na srdce, kdo spíš vybírá věci pro miminko – nastávající maminka nebo tatínek? Bingo! Takže víme, že cílit budeme především na ženy.

Co si budeme, za zakázkovou výrobu se dnes platí pomalu zlatem čili onen pár má zřejmě solidní příjem a připlatit si za postýlku, která není ze sériové výroby, není problém. Dost možná si oba rodiče obecně potrpí na kvalitní, luxusní či nadstandartní zboží. Důležitá je pro ně především kvalita a jedinečnost.

Tadáááá! Jak vypadá Váš ideální zákazník teď? Pořád máte pocit, že chcete prodávat všem? 😉

Nejde o Vás!

Možná byste si to rádi mysleli, ale ne, zákazníka skutečně nezajímáte. Nezajímá ho vaše letitá praxe, nezajímají ho vaše certifikáty ani ocenění, nezajímá ho vaše tradice, poctivost ani jedinečnost. Zkrátka ho nezajímáte!

To, co zákazníka skutečně zajímá, je on sám.

To, co si chce v reklamně přečíst je, jak uděláte JEHO život lepším. Jak JEMU pomůžete vyřešit problém. Jak ON bude profitovat z vašeho produktu/služby.

Můžete klidně prodávat modré z nebe, ale když zákazníkovi neřeknete, že se tím vyřeší všechny jeho problémy, neprodáte ani ťuk. Stejnou myšlenku sdílí mnohem více inzerentů a přidávají i další tipy.

Titulek je 50 % úspěchu

Nikdo dnes nemá čas. Nikdo. Všichni spěcháme, chceme vše rychle, ideálně hned. Co z toho plyne pro online svět?

Jakmile neupoutáte zákazníkovu pozornost na první dobrou, máte smůlu. Jen se zamyslete. Každý z nás určitě čas od času jen tak brouzdá na Facebooku a každému z nás se tam zobrazují různé články. Kliknete na každý z nich, abyste si ho poctivě přečetli? Pochybuji!

Tak na jaké články tedy kliknete?

No jasně! Přeci na ty, jejichž titulek vás ZAUJAL. To, že článek ve finále stál úplně za nic a vlastně ani se samotným titulkem už tolik nesouvisel, je věc druhá. A ne tolik podstatná. Zkrátka vás dostal. Bum! Vsaďte tedy na úderný titulek. Šokujte! Varujte! Vzbuzujte zvídavost! Dělejte prohlášení! Jděte si pro ty prokliky, proboha! Samy nepřijdou!

Dejte tomu čas

Tak, jako ani tento článek nevznikl za jedno dopoledne, neměly by vznikat Vaše reklamní texty. Jasně, chcete to mít z krku, chápu. Znáte ale to staré dobře české přísloví? „Práce kvapná, málo platná“. A u reklamy to platí dvojnásob.

Samotný reklamní text vzniká v hlavě. Nechte se svými nápady pohltit, věnujte jim čas při cestě do práce, dělejte si poznámky do telefonu, představujte si u toho svého ideálního zákazníka (viz. bod 1), ale rozhodně nedělejte jednu věc. Nesedejte bez předchozí přípravy k počítači a neříkejte si „Tak, teď na to sednu a napíšu pět různých reklamních textů.“.

Ne, nenapíšete. Nebo možná ano, ale chcete říct upřímně, za co budou stát? Čas sice jsou peníze, ale v tomto případě jsou to peníze, které ušetříte, pokud svůj reklamní text neodfláknete.

Ukažte, že svému produktu/ službě věříte

Kdo jiný by měl vašemu produktu fandit víc než vy? Nabídněte zákazníkům benefit, který je přiměje uvěřit, že investicí do vašeho produktu nebo služby skutečně nemají co ztratit.

Jaký benefit, ptáte se?

Záleží na vás, fantazii se meze nekladou, ale taková záruka vrácení peněz v případě, že zákazníci nebudou s poskytnutou službou spokojeni, funguje skvěle! Stejně tak bezplatné vrácení produktu je obří lákadlo. Riskujte. Ve skutečnosti jen velmi málo lidí bude chtít peníze za poskytnutou službu zpět. Naštěstí je člověk tvor od přírody líný a nějaké „tahanici“ se raději vyhne, než aby musel někam volat nebo psát. Plus pro vás.

Co vlastně chcete?

Proč vlastně onen reklamní text píšete? Chcete se pochlubit? Chcete, aby vás ostatní obdivovali? Nebo chcete, aby si od vás službu/produkt koupili? Hádám, že c) je správně. Tak jim to ale musíte říct!

K čemu je Vám výborně napsaný reklamní text, když na jeho konci lidem neřekne, jak s tím, co se právě dozvěděli, mají naložit? A ne, není to jasné. Jen jim to řekněte!

„Klikněte zde a prohlédněte si…“

„Nechte si udělat nezávaznou nabídku…“

„Nechte nám svůj e-mail a my se vám ozveme…“

„Přihlaste se k newsletteru a získejte 10% slevu na váš nákup…“

I takto může vypadat výzva akci, tak se nebojte a křičte do světa, co vlastně chcete!

Žádný učený z nebe nespadl

S psaním textů je to jako třeba s cizím jazykem. Nenaučíte se ho, dokud ho nebudete používat. Určitě už jste od někoho ve svém okolí (a možná jste ten někdo vy) slyšeli: „Chtěl bych se naučit mluvit anglicky“. Ano, to je super! A když se toho „někoho“ zeptáte, jak často tedy anglicky mluví, aby se zdokonaloval, dozvíte se, že nikdy. Vždyť to přece neumí! Začne mluvit, až to bude umět, to je přece jasný! Dřív by se jen ztrapňoval.

Vidíte tu absurditu?

Prakticky cokoliv se dá natrénovat. Cokoliv. Už i zpívat se dá údajně naučit. Chcete psát texty jako profesionální „copík“? Jasně, proč ne. Ale budete to muset oddřít. Budete muset psát, psát a zase psát. A taky třeba číst. Nejen odborné věci o copywritingu, ale i běžnou beletrii. Někde tu slovní zásobu přeci nabrat musíte. 😉

Neříkejte, že na psaní textů nemáte talent. To je lež. Pokud něco nemáte, tak je to zkušenost, ale to se dá změnit!

Pozor na gramatiku

Nabízíte luxusní zboží, tváříte se na sítích super profesionálně, oháníte se certifikáty a pak nasekáte v reklamním textu gramatické chyby nebo překlepy? Je mi líto, ale právě jste přišli o důvěryhodnost a vypadáte jako partička amatérů.

Možná to zní příliš tvrdě, ale je to tak.

Ano, všichni jsme lidé. Ano, i my, copywriteři, děláme chyby. Ale dopustíme, abychom je pustili na internet? Ne!

Chyby v textu neříkají nic o vaší inteligenci. Člověk je přehlédne velmi snadno. Říkají ale velmi mnoho o vaší pečlivosti a naopak lenosti. Troufám si tvrdit, že člověk, který vypustil do online světa nějaké gramatické nesmysly, je jen ukázkový flink, kterému bylo zatěžko požádat někoho druhého nebo i třetího o přečtení toho, co napsal. Co víc! Dnes už existují editory, které za vás chyby opraví. TAK PROČ JE LIDI, PROBOHA, NEVYUŽÍVÁTE?

I tento článek dřív, než jste měli možnost ho číst vy, četlo minimálně 5 dalších lidí. A to jenom kvůli tomu, abychom nebyli za pitomce.

Tak chybám v textu zmar! A gramatickým zvlášť! Pokud se chcete ještě více zdokonalit v psaní textů, neměli byste přehlídnout také článek na našem blogu – Hlavní cíl copywritingu: Konverze!

Nevíte si rady s kampaněmi? Od toho je tady ViVa marketing!

Pokud Vás zajímá více a chtěli byste se poradit o efektivním online marketingem, rádi Vám poradíme a nasměrujeme Vás vstříc stratosférickým výsledkům.

    Sdílet
    No Comments

    Sorry, the comment form is closed at this time.