Hlavním posláním naší firemní politiky jsou spokojení klienti, které provázíme nejen světem online marketingu, ale i podnikáním jako takovým. Naši partneři těží z WIN- WIN spolupráce a dostávají od nás:

Marketingové strategie cihlu po cihle

Nastavení přesného měření reklamních kampaní

Raketový nárůst konverzí

Analýzy a pravidelné vyhodnocování kampaní

Zbraně na konkurenci

Nebojte se nás kontaktovat zde nebo na sociálních sítích.
Žádný dotaz není hloupý, jak se říká: "Líná huba, holý neštěstí."

+420 775 404 998

info@vivamarketing.cz

Riegrova 1756/51, České Budějovice

+420 775 404 998

Riegrova 1756/51, České Budějovice

Top

Jak připravit e-shop na vánoční sezónu 2023?

Jak připravit e-shop na vánoční sezónu 2023?

Je začátek října a přípravy na vánočním sezónu 2023 pro e-shopy pod správou ViVa marketingu jsou v plném proudu. Na nic nečekáme a pracujeme na vánočních strategiích i kampaních, aby jsme byli ve správný moment připravení. Reklama na internetu se totiž s blížícími Vánocemi postupně zdražuje.

Nemůžeme však pomoci všem a tak jsme se s vámi rozhodli podělit o naše tipy a triky jak z vánoční sezóny vymačkat maximum.

Obsah

  1. 7 tipů, jak vydělat ještě více peněz o Vánocích
  2. Stanovte si reálné cíle
  3. Nadefinujte si emaily
  4. Příspěvky na sociálních sítích
  5. Připravte e-shop do vánočích motivů
  6. Zaujměte zcela nové zákazníky
  7. Dárkové vouchery

7 tipů, jak vydělat ještě více peněz o Vánocích 

Minulý rok jsme pro vás napsali článek 7 tipů, jak vydělat ještě víc peněz o Vánocích. Zde je rekapitulace:

  1. Rozmyslete si rozumnou strategii
  2. Hlídejte si cashflow
  3. Nepodceňujte skladovost
  4. Držte se produktů, které se prodávaly přes rok.
  5. Remarketingem využijete levnější zacílení.
  6. Zjistěte si garanci doručení dopravců
  7. Nezapomeňte na důležité dny, např. Black Friday

Letos jsme se rozhodli jít ještě více do hloubky, proto nepřestávejte číst.

Stanovte si reálné cíle s pomocí historických dat

Pokud je to vzhledem ke stáří e-shopu možné, nejdříve si spočítejte meziroční růst z roku 2021 na rok 2023, ideálně za období od října do prosince. Zvažte zároveň své náklady za daná období. V tabulce to může vypadat následovně:

Investice do reklamyTržbyPNO
Rok 2021300 000 Kč950 0000 Kč31,6 %
Rok 2022350 000 Kč1 100 000 Kč32,8 %

Na základě těchto dat poté jednoduše dokážete stanovit rozpočet a Vaše reálné cíle pro vánoční sezónu 2023.

Řekněme, že pokud do Vašeho e-shopu ve vánoční sezóně 2023 investujete 400 000 Kč, dá se předpokládat že dosáhnete tržeb kolem 1,2-1,3 mil. Kč. Pokud bychom očekávali výrazně vyšší tržby, nastavovali byste si nereálné cíle vedoucí k frustraci a unáhleným rozhodnutím.

Nadefinujte si e-maily a newslettery

  • Ať už využíváte Leadhub, Ecomail, SmartEmailing nebo jiné nástroje alfou a omegou je vždy automatizace. Zkontrolujte proto zda vaše automatické kampaně máte nastavené správně a zbytečně nebudete přicházet o tržby.
  • Využijte dat pro opakované objednávky. Víte, že zákazník x před Vánoci vždy kupuje více čajů a kávy? Naplánujte automatizaci, která se bude zaměřovat na opakované nákupy.
  • Vytvořte si obsahový plán pro e-mailing. Mimo automatizace posílejte v průběhu vánoční sezóny prodejní i hodnotné e-maily. Pamatujte na to, že je dobré tyto tři typy e-mailů kombinovat. To proto, abyste svým potenciálním zákazníkům přinášely nějakou hodnotu a oni se neměli tendenci odhlašovat ze seznamů.
  • Pamatujte na to, že e-mailing je stále jeden z nejlepších prodejních kanálů. Nenechte se zmást fámy o tom, že tomu tak není.

Příspěvky na sociální sítě naplánujte dopředu

Postování na sociální sítě je jedna z aktivit, kterou naštěstí lze udělat dlouho dopředu. I přes to, že vytvořit příspěvek na sociální sítě nezabere velké množství času, ve vánoční sezóně vás to může neočekávaně rozhodit.

Naplánujte si proto své příspěvky s pomocí Meta Business Suite na celou vánoční sezónu předem. Až bude na vašem e-shopu největší nával objednávek, příspěvky budou to poslední, na co budete chtít myslet. Vy ale budete mít vystaráno.

TIP: Informujte své uživatele o posledním dni s garancí doručení zboží do Vánoc. Uživatelé tak budou v obraze.

Připravte svůj e-shop na vánoční zákazníky

Ve vánoční sezóně valná část uživatelů přijde na váš web se záměrem nakoupit vánoční dárky. Dává tak rozum jít jim naproti a co nejvíce jim ulehčit průchod objednávkovým procesem. Čím jednodušší tento průchod je, tím je větší pravděpodobnost, že uživatel objednávku dokončí (tj. zvýší se konverzní poměr e-shopu).

Zde jsou cenné tipy na přípravu e-shopu pro Vánoce 2023:

  • Vytvořte si kategorii s tipy na dárky – formou samostatné kategorie nebo propracovaného článku. Sepište jaké dárky jsou vhodné pro různé zájmy. Např. “dárky pro rybáře” nebo “dárky pro malíře”. Tohle pomůže i vašemu SEO. Spousta lidí totiž vy vyhledávačím nehledá konkrétní dárek, ale hledá inspiraci právě pomocí slovního spojení “dárky pro __”.
  • Připravte si kategorie s cenovým rozmezím – uživatelé mají často vyhrazený rozpočet. Přidáním kategorie nebo článku s nadpisem např. “Dárky do 400 Kč” ulehčíte uživatelům zdlouhavé hledání správného a cenově dostupného dárku.
  • Využívejte doplňkového prodeje v košíku – nabídněte svým zákazníkům související produkty, ukažte bestseller nebo požádejte o dýško. Tato strategie efektivně zvyšuje průměrnou hodnotu objednávky a tím pádem je Vaše reklama efektivnější.
  • Informujte uživatele o posledním dni s garancí doručení do Vánoc – velmi podstatná informace, která uživatele ke konci vánoční sezóny zajímá ze všeho nejvíce. Vepište ji do informativní lišty i do objednávkových kroků.

Zaujměte zcela nové potenciální zákazníky

Jak využívat remarketingová a podobná publika jsme si řekli již v loňském článku. Letos se s vámi podělíme o tip, jak s pomocí reklamy zacílit zcela nové a jedinečné uživatele.

Pokud tvoříte reklamu na platformách Meta, doporučujeme v některých kampaních vyloučit všechnu návštěvnost na vašem webu za posledních 180 dní (více nelze). Docílíte tak toho, že vaši reklamu uvidí uživatelé, kteří na vašem e-shopu ještě nikdy nebyli.

Poskytněte dárkové vouchery

Chopte se příležitosti zaujmout opozdilce, kteří vánoční dárky řeší dárkovými poukázkami. Touto strategií si i po ukončené garanci doručení do Vánoc zajistíte příliv tržeb.

Shrnutí

Jak vidíte, před Vánoci mají markeťáci napilno a neví kam dříve skočit. Pokud jste tohle množství práce letos nechali na sobě, doporučujeme začít co nejdříve. A pokud je ve vašem zájmu delegovat vánoční kampaně na někoho jiného, rádi s vámi začneme spolupracovat.

Nevíte si rady s kampaněmi? Od toho je tady ViVa marketing!

Pokud Vás zajímá více a chtěli byste se poradit o efektivním online marketingem, rádi Vám poradíme a nasměrujeme Vás vstříc stratosférickým výsledkům.

    No Comments

    Sorry, the comment form is closed at this time.