7 tipů jak vydělat ještě víc peněz o Vánocích
Je 6.10. a Vy si čtete článek o nastávajících vánočních prodejích. Je brzo? Tak to ani náhodou! Kdybych se k tomu dostal dřív, aspoň o týden, tak by to bylo lepší. Dnes před Vánoci je každý den drahý a dennodenně jsme vnoření do koordinace vánočních strategií našich klientů. Co je moje poselství? Moje poselství je: vytřískejte z Vánoc co nejvíc peněz, co jen jde. Zítra je pozdě, ihned začněte! Dočtěte článek a jděte dělat peníze. Jsou Vánoce 🙂
Obsah článku
- Rozmyslete si strategii
- Cashflow
- Skladovost
- Není čas na novinky
- Remarketing a lookalike publika
- Doručitelnost
- Důležité dny
Tip č.1 Rozmyslete si strategii
Jako první a možná snad nejdůležitější je zvolit vhodnou strategii a ze své strategie neuhýbat. Je Vaše strategie dávat maximálně 20% slevy? Držte se jí. Je Vaší strategií vyprodat ležáky pod cenou a podpořit tak cashflow? Jděte do toho. Spolupracujete s influencery? Super! Pokračujte v tom. Nejste spokojeni s Vaší stávající agenturou? Vyměňte jí. Jste naopak spokojeni? Využijte jí naplno. Buďte si jistí v kramflecích a neuhýbejte ze své strategie.
Tip č.2 Hlídejte si cashflow
Toto možná není ani nutné zmiňovat, ale nejednou jsem byl svědkem toho, že koncem listopadu “došly peníze”. Prodeje šlapou, máme super PNO, máme super zboží. Jak je to možné? Odpověď hledejte u dopravců. Zásilkovna je fajn, tam své vybrané dobírky dostanete zpravidla do týdne, ale na dobírky z České Pošty si počkáte klidně i tři týdny. Proto si dobře hlídejte své cashflow, aby v průběhu Vánoc nevyschly peníze a i s nimi reklamy, které přinášejí peníze.
Tip č.3 Skladovost
Ze všech stran dnes slyším jak eshopeři tenčí sklady a je pro ně výhodnější odebírat od dodavatele po menších dávkách, ale za to častěji. Tomu rozumím, menší sklad znamená levnější nájem, méně vytápění a méně elektriky. Ale dobře rozmyslete jestli to co máte, tak bude stačit. Jestliže Váš produkt prodává i Vaše konkurence, tak se klidně i může stát, že dodavatelům dojde zboží a z Vašeho bestselleru se stane ohrožený druh.
Tip č.4 Dnes není čas na novinky
Vymyslete pár vánočních setů, produktů a nebo voucherů. Ale tím s vymýšlením končete. Držte se produktů, které se prodávaly přes rok. Pakliže se prodávaly dobře, s dobrou marží a dobrým PNO, tak se pravděpodobně budou prodávat i přes Vánoce. Držte si své bestsellery na skladě, budou se hodit 🙂 Nezapomeňte také na základní pravidla každého prodejního webu.
Tip č.5 Remarketing a lookalike publika
Využijte data, která máte. Využijte lookalike publika, zacilte reklamu na lidi, kteří mají co nejvíc společného s Vašimi běžnými zákazníky. Zacilte na lidi, kteří za posledních 365 dní interagovali s Vaší FB stránkou nebo s reklamou.Zacilte i na stávající návštěvníky. Pokud neprodáváte zrovna výfuky do aut, je velká pravděpodobnost, že vaši stávající zákazníci nakoupí znovu.. Máte emailovou databázi na Vaše zákazníky? Paráda ukažte jim nejprodávanější zboží, nabídněte dárek a nebo věrnostní program.
Tip č.6 Doručitelnost
Zjistěte si u svých dopravců, který den Vám naposled ručí za dodání balíku koncovému zákazníkovi. Neplní nic hůře recenze na FB a na Googlu, než věty od naštvaných zákazníků, kteří kvůli Vám neměli dárek pro svojí blízkou osobu. Tohle vím ze své vlastní zkušenosti z pozice e-shopera v roce 2017, kdy se mi po 20. prosinci závratně zlevnila reklama a byl jsem nadšený ,že prodávám víc, než kdy dřív. Ty vratky a negativní recenze za to začátkem ledna teda nestály 🙂
Tip č.7 Důležité dny
Nepodceňte dny jako jsou Black Friday a Cyber Monday. Připravte si speciální slevy pro tyto dny a nebo to táhněte celý týden jako zelený mimozemšťan 🙂 Hlavně o tom dejte svým zákazníkům vědět. Buďto reklamou a nebo e-mailovou sekvencí. Emailing má tu výhodu, že má skvělé PNO.
Hlavní je si vánoční sezónu užít. Čekali jste na to celý rok, tak do toho dejte maximum, ať jste na sebe na konci prosince pyšní!