Hlavním posláním naší firemní politiky jsou spokojení klienti, které provázíme nejen světem online marketingu, ale i podnikáním jako takovým. Naši partneři těží z WIN- WIN spolupráce a dostávají od nás:

Marketingové strategie cihlu po cihle

Nastavení přesného měření reklamních kampaní

Raketový nárůst konverzí

Analýzy a pravidelné vyhodnocování kampaní

Zbraně na konkurenci

Nebojte se nás kontaktovat zde nebo na sociálních sítích.
Žádný dotaz není hloupý, jak se říká: "Líná huba, holý neštěstí."

+420 775 404 998

info@vivamarketing.cz

Riegrova 1756/51, České Budějovice

+420 775 404 998

Riegrova 1756/51, České Budějovice

Top

Jak na texty v reklamě na Facebooku?

Jak na texty v reklamě na Facebooku?

Píšete reklamy na Facebook? Pak vsaďte na uvolněnost a nenucenost. Právě tady ocení tento styl uživatelé nejvíce. Řekněme, že Facebook je taková virtuální hospoda/kavárna. Můžete tady trochu upustit páru. Formality stranou. Vymažte si z hlavy všechny naučené úřednické nebo vysokoškolské výlevy, nikdo na to tady není zvědavej. Nejste před tabulí a nepíšete úřední dopis. Pište zkrátka lidsky. Vyplatí se vám to.

Do Facebookové reklamy se vejde maximálně pár řádku. Pche, to v pohodě napíšu ne? Jenže najednou sedíte, píšete a do toho na vás vyskočí hláška s výstražným žlutým trojúhelníkem sdělujícím “Když bude primární text delší než 280 znaků, může to snížit počet konverzí.” Sakra! A tak začnete mazat a přepisovat a zkrátka nejste schopni napsat krátký úderný text, co by stál za to. (Text o maximálním počtu znaků 280 nepovažujte za bernou minci, která vám zajistí úspěch.) V pár řádcích totiž najednou musíte přesně adresovat motivy cílovky, navrhnout jí řešení a ještě ji přimět k akci/konverzi. A dost! Tady končí sranda. 

Jak na to? 

Zkrátit a osekat až na kost, nekompromisně. Stručně, jasně. 

Ve Facebookové reklamě máte zoufale málo prostoru k vysvětlování a popisování. A ještě míň prostoru doufat, že něco lidem dojde. Na to rovnou zapomeňte. 

Reklamní text musí být stručný, ale setsakramentsky vymakaný, aby oslovil vašeho potenciálního zákazníka. Naučte se myslet hlavou cílovky, koukejte se na prodejní produkty či služby jejíma očima, přemýšlejte jako ona, dostaňte se jí do morku kosti, najděte její Achilovu patu. Žijte jako oni, oblíkejte se jako oni…ne to samozřejmě dělat nemusíte, zpátky na zem. 

Pokud ale nedokážete svou cílovku navnímat, bude vaše reklama neslaná, ale pěkně mastná (čtěte drahá). V reklamách všeobecně reagujeme na skutečné motivy našeho chování, ne na prostředky. Proto ze všech reklam okolo srší emoce, touhy a splněná přání.  

Jak tedy napsat krátký úderný reklamní text?

  • zaujměte
  • šokujte
  • vzbuďte zvědavost
  • najděte bolavé místo
  • navrhněte řešení problému, pomoc
  • nabídněte něco navíc
  • vyvolejte potřebu

K tomu ale nepotřebujete psát, jako kdybyste pracovali pro bulvární noviny. Stačí trocha provokace, mírně kontroverzní obrázek nebo nadpis a důraznou výzvu k akci (call to action). Právě na Facebooku si můžete dovolit trochu upustit páru, ba to dokonce potřebujete, abyste zaujali. Samozřejmě bacha, ať tou párou neopaříte algoritmus Facebooku a nedostanete se tak do situace, že si budete poté pozorně studovat “Zásady pro Facebook reklamy”.

Reklamní text musí mít dobře namířené emoce a logické prodejní argumenty. Nebudete pak působit jako drbna, co pokřikuje někde na pavlači, ale získáte důvěru cílovky. Dáte tak najevo, že jí opravdu rozumíte a máte to nejlepší řešení jejího problému. 

Facebooková reklama má 3 hlavní textace:

  1. Primární text
  2. Titulek
  3. Popis

Bohužel nikdo nemá křišťálovou kouli a neřekne vám, co do jaké části přesně napsat, abyste měli vyhráno. Na Facebooku je to tak trochu hra na schovávanou. Proto je nejlepší udělat vždy několik různých verzí textací a pak testovat, testovat a testovat dokud nenajdete to, co funguje nejlépe (přinese konverze). 

Pamatujte také na to, že vizuál by měl s textem ladit a vytvořit smysluplný dokonalý celek. Obrázek a textace samotná musí zkrátka pasovat jako hrnec na…ehm, však vy víte na co. 

Pokud máte obrázek hotový, máte z půlky vyhráno. K němu pak budete psát samotný text. Ten můžete klidně vepsat do obrázku jako takového. Jen dejte pozor, abyste obrázek ve snaze sdělit toho co nejvíce, nezabili právě textem v něm. Všeho s mírou a hlavně opakuji stručně a jasně. Obrázek hraje prim ve světě Facebookových reklam. Právě on jako první zachytí pozornost a přiměje člověka k podrobnějšímu průzkumu toho, co nabízíte. Ale zpět k textacím. Jdeme na titulek.

Titulek je ten největší a nejvýraznější text celé reklamy. Soustřeďte se, právě máte vy i čtenář reklamy v ruce zbraň a oba držíte spoušť. Díky super údernému titulku buď uživatele úplně odzbrojíte nebo vás on sejme. Do titulku napište něco, co okamžitě upoutá pozornost a přesně sdělí, vo co tady jako de. Napište tam jasný název produktu, akci, co čtenář získá, přínos, benefity, název služby apod. Můžete napsat i call to action nebo šikovně položit otázku, kterou si vaše cílovka dnes a denně pokládá. 

Vyvarujte se nějakým náznakům, tajemstvím, nejasným sdělením. Člověk na Facebooku nechce přemýšlet, dumat a hledat. Chce dostat všechno hned a nejlépe na zlatým podnose. A hned. To píšu dvakrát, abyste si to opravdu uvědomili, uvědomili? 

Další záchytný bod vaší Facebookové reklamy je popis dole. Ten pod titulkem. Měl by smysluplně doplňovat a rozvíjet titulek. Dneska už tam v klidu naládujete jednu kratší větičku, tak si ji nešetřete pro sebe. Popis by měl dohrát to, co titulek začal, popřípadě se zase otevírá prostor pro call to action. Bacha ale! Popis mívá ale jednu nevýhodu, ne vždy je zobrazován na mobilech, tak ať na něj nevsadíte vše, co máte.

Nejvíc vyřádit se pak můžete v primárním textu nad obrázkem. To je ten pravý prostor pro uvolněnost, o němž byla řeč na začátku. Tady máte krásný prostor pro nalezení bolístky vaší cílovky, její pofoukání a nalezení řešení, dání něčeho navíc, zvídavé otázky a odpovědi a to všechno zakončíte čím? No přece dalším krásným call to action. Prostě lidem řekněte, co maj pak dělat. Jasně a stručně. Zase. 

Dejte si tady opravdu záležet. Nikdy nepište “jen abyste něco napsali”. Naopak! Nebojte se přidat emotikony, fungují skvěle. Zkoušejte zase kombinaci delších a kratších textů. Testujte. Buďte zajímaví, hraví, vtipní, rozverní, pravdiví, přinášející data a fakta. 

Facebookovou reklamu vždy sestavujte jako skládačku, bez jednoho dílku prostě nebude fungovat. Obrázek koresponduje s titulkem, ten s popisem a to celé završuje primární text nad obrázkem. Neoddělujte jeden text od druhého (a třetího). Vnímejte je jako logický celek. A pak tuhle krásnou reklamu nabídněte uživatelům, ať ochutnají a chtějí víc. Dobrá reklama lidi nenechá v klidu. Vy ale napište tak skvělou, která bude lidi zvedat ze židle!

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.