Hlavním posláním naší firemní politiky jsou spokojení klienti, které provázíme nejen světem online marketingu, ale i podnikáním jako takovým. Naši partneři těží z WIN- WIN spolupráce a dostávají od nás:

Marketingové strategie cihlu po cihle

Nastavení přesného měření reklamních kampaní

Raketový nárůst konverzí

Analýzy a pravidelné vyhodnocování kampaní

Zbraně na konkurenci

Nebojte se nás kontaktovat zde nebo na sociálních sítích.
Žádný dotaz není hloupý, jak se říká: "Líná huba, holý neštěstí."

+420 775 404 998

info@vivamarketing.cz

Riegrova 1756/51, České Budějovice

+420 775 404 998

Riegrova 1756/51, České Budějovice

Top

Vytěžte z newsletterů maximum. Jednoduché testování v e-mailingu

Vytěžte z newsletterů maximum. Jednoduché testování v e-mailingu

Znáte slovní spojení “korunka ke korunce”? Používá se především v souvislosti se šetřením osobních financí. Naši marketéři se ho však nebojí použít ani v souvislosti s tržbami klienta. A jak takové korunky navíc získat díky jednoduchému A/B testování v e-mailingu? Konkrétně v nástroji Ecomail a LeadHub? Na to se podívejte v našich případových studiích.

Obsah

  1. Proč mít na e-shopu e-mailing?
  2. Případová studie: Testování předmětů v e-mailingu
  3. Proč se A/B testování předmětů vyplatí?
  4. 5 tipů, jak psát úspěšné předměty s vysokým open ratem
  5. LeadHub: A/B testování v pop-up okně

Proč mít na e-shopu e-mailing?

Pokud jste toho názoru, že e-mailingu odzvonilo, pak přicházíte o značnou část vašich tržeb i zisku. Tarify v e-mailových platformách totiž nejsou vůbec drahou záležitostí a s klienty z e-mailingu dosahujeme 3% PNO. Navíc jsme díky němu zvýšili tržby už o stovky tisíc korun. Díky kombinaci vysoké výnosnosti a malých nákladů jsou to tak velmi levné tržby, které můžete z e-mailingu získat, a které vám mohou pokrýt velkou část nákladů např. z jiných, méně úspěšných, inzertních kanálů.

Případová studie: Testování předmětů v e-mailingu

Otestovali jsme pro našeho klienta celkem 140 e-mailových předmětů a pokračujeme dále. Za rok a půl práce se nám podařilo zjistit několik specifikací předmětů, která na uživatele platí. Čímž máme na mysli, jak předmět přiměje uživatele k otevření e-mailingu. To je totiž to jediné, co byste od předmětu měli požadovat. Pokud vaše e-maily nikdo neotevře, pak z nich ani nikdo nenakoupí.

Veškeré otestované předměty jsme vám sepsali do přehledného souboru v Google tabulkách. Dáváme vám tak přístup k datům, která jsme s klientem v rámci testování v e-mailingu sbírali více než rok.

Proč se A/B testování předmětů vyplatí?

Za poslední rok a půl práce se nám průměrný open rate podařilo zvednou téměř o 2 procentní body. Na první pohled to možná nevypadá, že jsou 2 procentní body signifikantním rozdílem. Dovolte nám to ale nyní vysvětlit. Představte si, že váš newsletter z databáze o velikosti 200 000 uživatelů otevře o 4 000 lidí více (2 % z 200 tis. uživatelů). Pokud byste měli konverzní poměr nižší, těhle 4 tisíce lidí by váš e-mail nikdy neotevřelo a s jistotou by tak ani nenakoupili. A i kdybyste měli konverzní poměr nákupu pouhé 1 %, z těchto lidí navíc vám nakoupí 40 uživatelů. Už to máte spočítané? Jaká je vaše průměrná hodnota objednávky? Při 500 Kč je to dohromady např. o 20 tis. navíc.

Pokud jste se vy výpočtech ztratili, zde jsme to pro vás zpracovali do přehledné tabulky:

DatabázeOpen rateOtevřenoKonverzní poměr nákupuNakoupilo uživatelůPrůměrná hodnota objednávkyTržby
200 00020 %40 0001 %400500 Kč200 000 Kč
200 00022 %44 0001 %440500 Kč220 000 Kč

5 tipů, jak psát úspěšné předměty s vysokým open ratem

Tohle jsou tipy, které nám pomáhají psát lepší předměty v newsletterech:

1) Sdělte o čem newsletter bude, ale nevyzraďte na sebe hned vše
Pokud vyzradíte vše, uživatel již nemá nejmenší motivaci váš newsletter otevřít. Typickým příkladem je “Dnes doprava zdarma. Končí o půlnoci.” Velká část uživatelů takový newsletter neotevře. Co kdybyste ale napsali “Dnes doprava zdarma. Stihnete to? Končí za …”. Vynechání informace o konci promo akce vyvolává efekt FOMO a nutí čtenáře zjistit více informací. Tedy kliknout na newsletter.

2) Vzbuďte zvědavost, používejte tázací věty
Uživatelé chtějí znát odpovědi. Je to lidská přirozenost, nenechat otázku nezodpovězenou. Učíme se to od malička, že za otázkou následuje odpověď. Tohle je nám vštěpováno především ve školském systému, kde jsou otázky nezbytnou součástí hodnotícího systému. Chcete znát odpověď na právě položenou otázku? Otevřete newsletter.

3) Využívejte liché číslovky
Lichá číslovka oproti sudé číslovce s sebou nese určitý nádech jedinečnosti. Co vám zní lépe? 100 tipů nebo 111 tipů na příspěvky na sociální sítě? Minimálně nám z agentury ViVa marketing těch 11 tipů navíc dodává nějaký pocit extra práce a tudíž větší exkluzivity. Oněch 100 tipů dostanete všude, ale 111? To už se jen tak nevidí. A stejné je to i s číslovkami v newsletterech. Úplně ideální variantou je využití prvočísla, tedy čísla, které je dělitelné jen samo sebou.

4) Zdůrazněte důležitost tématu
Vždy, když chceme čtenáři sdělit něco opravdu důležitého, využíváme slovního spojení “Tohle Vám chceme ukázat”. Čtenářovi tak dáváme signál, že jsme na něco opravdu pyšní a že to bude stát za to. Má to však jeden háček, nikdo tento styl slovního spojení nepoužívejte příliš často a pro standardní témata. Čtenáři jsou totiž chytří a brzy pochopí, že si z nich jen střílíte a že otevření newsletterů jim vůbec nic nepřinese.

5) Na speciální akci upozorněte hned na začátku
Klient z naší případové studie má každý měsíc na e-shopu vybrané zboží v akci měsíce, která slouží pro seznámení zákazníků s novými nebo zajímavými produkty, které by se jinak v široké nabídce ztratili. Uživatelé si tuto akci tak oblíbili, že na pravidelný newsletter doslova čekají. Jelikož obsah na internetu spíše skenujeme, než čteme, vyplatí se nám dát slovní spojení “Akce měsíce” hned na začátek newsletteru tak, aby mu nepředcházelo žádné další slovo.

Co nám naopak nepřineslo nic?
Nezjistili jsme, že by vliv na open rate mělo využití emoji a překvapivě ani využití CTA (call to action) nemělo tak dobré výsledky, jak jsme původně předpokládali. CTA zkrátka patří do těla e-mailu a nikoliv do předmětu.

LeadHub: A/B testování v pop-up okně

V této case study jsme začali od píky. Testovali jsme různé varianty pop-up okna, skrze které se uživatelé registruji do e-mailové databáze. Bez databáze totiž není ani open rate, natož tržby. Šli jsme tedy na úplný začátek.

Testovali jsme barevné provedení pop-up oken a našim cílem bylo dosáhnout co nejvyššího poměru registrace. Nastavení barvy pop-upu zvládnete i Vy. Toto jsou naše výsledky:

Kód barvyKonverzní poměr registraceKód barvyKonverzní poměr registrace
#ED3E442,40 %#5B8F003,70 %
#DDBB053,50 %#F9A3293,60 %
#47B3FF2,80 %#48D8B21,90 %
#D848AB2,40 %#A9D8483,00 %

Nejlepší barvou pro našeho klienta byla zelená barva s kódem #5B8F00. Tato zelená barva indikuje správná rozhodnutí a v kombinaci s barevnou paletou e-shopu se stala barvou ideální. Pozor, na vašem e-shopů však musíte barvy také otestovat, budete mít totiž jiný sortiment i jinou barevnou paletu designu. Vaše ideální barva tak může být zcela jiná.

Zaujal vás LeadHub? Nástroj poskytuje i další funkce kromě pop-up okna. O tom, jak použít LeadHub pro své podnikání, jsme psali v jednom z našich předchozích článků: Leadhub – pomocník Shoptet e-shopů.

Nevíte si rady s kampaněmi? Od toho je tady ViVa marketing!

Pokud Vás zajímá více a chtěli byste se poradit o efektivním online marketingem, rádi Vám poradíme a nasměrujeme Vás vstříc stratosférickým výsledkům.

    Sdílet
    No Comments

    Sorry, the comment form is closed at this time.