Hlavním posláním naší firemní politiky jsou spokojení klienti, které provázíme nejen světem online marketingu, ale i podnikáním jako takovým. Naši partneři těží z WIN- WIN spolupráce a dostávají od nás:

Marketingové strategie cihlu po cihle

Nastavení přesného měření reklamních kampaní

Raketový nárůst konverzí

Analýzy a pravidelné vyhodnocování kampaní

Zbraně na konkurenci

Nebojte se nás kontaktovat zde nebo na sociálních sítích.
Žádný dotaz není hloupý, jak se říká: "Líná huba, holý neštěstí."

+420 775 404 998

info@vivamarketing.cz

Riegrova 1756/51, České Budějovice

+420 775 404 998

Riegrova 1756/51, České Budějovice

Top

Jak zdarma a jednoduše špehovat konkurenci?

Jak zdarma a jednoduše špehovat konkurenci?

Zajímá vás, jak nakládá s reklamou vaše konkurence a chcete se dozvědět více o její marketingové strategii? Věřte tomu, že stačí málo, abyste se dozvěděli relativně velké množství informací. V tomto článku vám ukážeme, jak špehovat konkurenci na Facebooku, Instagramu, TikToku, Google Ads a YouTube. Naučíme vás dokonce i to, jak zjistit, kolik lidí denně přijde na konkurenční web a jakou průměrnou dobu u nich návštěvníci stráví.

Obsah

  1. Reklamy na Facebooku, Instagramu a TikToku
  2. Jakou má konkurence cílovou skupinu?
  3. Špehujte konkurenční reklamy na Google a YouTube
  4. Jak je na tom vaše konkurence s návštěvností?

Reklamy na Facebooku, Instagramu a TikToku

Pro zobrazení konkurenčních i vašich zveřejněných reklam slouží Meta Ad Library, česky Knihovna reklam. Tento nástroj vám umožní zobrazit nejen aktuálně běžící reklamy, ale i reklamy již neaktivní a to až 7 let zpátky. Počítejte s tím, že nástroj má 1-2 dny zpoždění. Pokud tedy vy nebo vaše konkurence zveřejníte reklamu dnes, pravděpodobně ji v Meta Ad Library uvidíte až za pár dní.

Pro TikTok využijete stejně fungující nástroj s názvem TikTok Ad Library.

Jakou má konkurence cílovou skupinu?

Přímo na hlavní stránce Facebooku si lze zobrazit informace o tom, proč se vám tato reklama zobrazuje. V této funkci se skrývají informace o demografickém cílení, remarketingu, geografickém cílení i cílení na zájmy. Víte-li tedy, že některá z konkurenčních reklam je prokazatelně úspěšná, lze se inspirovat jejím cílením.

Tuto možnost nabízí i další platformy, jako např. Instagram a YouTube.

Špehujte konkurenční reklamy na Google a YouTube

Stejně jako na Meta platforms, špehovat konkurenci můžete i na dalších kanálech. Stejně tak jako si můžete zobrazit reklamy na Facebook a Instagramu, můžete si zobrazit i reklamy spouštěné z nástroje Google Ads. Tedy reklamy běžící ve vyhledávací i obsahové síti. Pokud jste viděli konkurenční banner a chcete se na něj podívat znovu, není problém. Nástroj se jmenuje Ads Transparency Center, česky Centrum transparentnosti reklam. V případě video reklam vám navíc Google po určité době odkryje i počet jeho zhlédnutí.

Jak je na tom vaše konkurence s návštěvností?

Nástroj SimilarWeb vám dá tolik dat o konkurenčním webu, až se to zdá téměř nelegální. Není se ale čeho bát, tento nástroj můžete využívat bez obav. S tímhle nástrojem můžete špehovat konkurenci opravdu poctivě.

Nástroj je v angličtině a disponuje free verzí, která dovoluje zobrazení omezených, ale přesto velmi hodnotých dat. Pokud se zrovna věnujete analýze konkurence, doporučujeme využít 7 denní zkušební verzi. Po uplynutí zkušební verze za nástroj zaplatíte od 125 do 333 amerických dolarů.

Z našich testů však vyplynulo, že v datech jsou velké odchylky. Doporučujeme tedy spíše porovnávání v čase, nežli porovnávání jednorázových dat s těmi vašemi. Zaměřte se na vývoj nasbíraných dat.

Jak využít konkurenci pro tvorbu vaší marketingové strategie?

V knihovnách reklam dle textů a kreativy zjistíte, zda konkurence využívá např. některé z marketingových modelů (např. STDC model), na koho cílí a jak nakládá se svým publikem. Pokud jste si tedy 100% jistí, že reklamy vaší konkurenci fungují, lze se konkurenční strategií inspirovat. Knihovnu reklam lze navíc využít i pro inspiraci při tvorbě obsahu, jako je např. UGC (user generated content). O tom, Jak natočit video do reklamy jsme psali v článku Jak natočit jednoduché video pro inzerci na sociálních sítích.

Vezměte prosím na vědomí, že všechny nástroje výše vám mohou být dobrým, ale i zlým pánem. Cizí strategii zcela určitě nedoporučujeme kopírovat, pokud se budete inspirovat, ověřte si, že daná strategie konkurenci opravdu funguje. Nechcete zkopírovat nefungující strategii a dovést tak váš podnik do záhuby.

Pokud tyto informace využíváte pro analýzu konkurence, myslete na to, že pouhé zjištění konkurenčních aktivit není výstupem analýzy. Dejte si záležet a zjistěte:

  1. Co konkurence dělá špatně a jak to vy můžete využít ve svůj prospěch.
  2. Co konkurence nedělá a vy to můžete využít ve svůj prospěch.

Shrnutí a další nástroje

Zmíněné nástroje:

  • https://www.facebook.com/ads/library – Meta knihovna reklam
  • https://library.tiktok.com/ads – TikTok knihovna reklam
  • https://adstransparency.google.com/ – Centrum transparentnosti reklam
  • https://www.similarweb.com/ – Zjistěte návštěvnost webu

Další nástroje:

  • https://web.archive.org/ – Zjistěte frekvenci zveřejňování obsahu
  • https://neilpatel.com/ubersuggest/ – Zjistěte klíčová slova, pozice ve vyhledávání a nejlepší stránky
  • https://sharescount.com/ – Engagement na vybraných sociálních sítích

Nevíte si rady s kampaněmi? Od toho je tady ViVa marketing!

Pokud Vás zajímá více a chtěli byste se poradit o efektivním online marketingem, rádi Vám poradíme a nasměrujeme Vás vstříc stratosférickým výsledkům.

    Sdílet
    No Comments

    Sorry, the comment form is closed at this time.