Jak jsme klientovi s dropshippingem dokázali ušetřit 14 tisíc měsíčně díky pětiminutové přednášce
Pracujeme pro klienta, který vlastní e-shop s drobnou elektronikou z Číny. Je to klasický přeprodej levného zboží. Avšak náš klient má skladové zásoby a využívá fulfilment, aby nemusel řešit balení a odesílání balíků sám. To, že dropshipping a celkově přeprodej věcí z Číny letěl v roce 2018? Ani omylem! Stačilo nám pouze 10 produktů k tomu, aby měsíční tržby dosáhly bezmála 500 tisíc korun při PNO 30 %. U těchto produktů je potřeba velkého rozpočtu, tudíž je těžší PNO postupně snižovat.
My jako marketingová agentura se snažíme neustále tlačit reklamy do maximálního výkonu, snižovat cenu za nákup, proklik a sledovat PNO, abychom se klientovi vypláceli. Ale to, co už kvůli naší práci nevidíme, tak je celková logistika a chod e-shopu od A do Z. My máme jasnou vidinu, udělat takovou reklamu, aby prodala maximum zboží za co nejnižší cenu za konverzi. No jo, ale co ta logistika?
Naší vzájemné spolupráci s klientem pomohl marketingový event, kde jsme se dozvěděli informace od e-shopařů z druhé strany. Zjistili jsme, že jejich cena za balení jednoho balíku se pohybuje mezi 15 až 20 korunami. Náš klient skrze fulfilment platil 40 Kč!
I když měl vysokou marži za produkty a i s PNO 30 % byl stále v plusu za reklamy. Tohle byla pro nás novinka, kterou přece taky můžeme zařídit k lepšímu, tedy levnějšímu!
Informovali jsme klienta o námi získané zkušenosti a vyjednali s ním novou cenu za balení na 20 Kč. Tudíž na každém balíčku nyní ušetří 20 Kč, což při objemu průměrných 700 objednávek měsíčně činí neskutečných 14 000 korun měsíčně, které díky této aplikované změně ušetří! Dovolujeme si tedy zmínit, že za rok to je už 168 tisíc korun, a to není opravdu zanedbatelná částka u žádného podnikatele a už vůbec ne při dnešních cenách.
Jsme rádi, že jsme tímto způsobem klientovi dokázali ušetřit peníze, které dále může vložit do reklamy. Nyní už jen postupně snižovat PNO pod 20 % a brzy můžeme klientovi pomoc vybrat si destinaci pro luxusní dovolenou. Jak s oblibou hlásáme, střílíme naše klienty do stratosféry, pokud na to mají.