Chovejte se zodpovědně ke své firmě na sociálních sítích
Firma. Slovo, pod kterým si každý představí něco jiného. Někdo vidí budovu s pěknou fasádou a velkým obchodním názvem. Jiný zase pod firmu schovává obecné vyjádření toho, co dělá. Každý vlastník firmy se v offline světě o svou firmu stará. Dbá na její ekonomický růst, právní zabezpečení, účetně ji zajišťuje a dbá na zabezpečení, aby ji nikdo neokradl/nevykradl.
Firemní prostředí v online světě je totožné. Každý podnikatel – inzerent, mající vytvořenou firmu na inzertních platformách (v našem případě na Facebooku), by se měl chovat zodpovědně a vůči své firmě bezpečně. Dnešní článek nám ukáže, jak může nezodpovědné chování připravit firmu o 150 000 Kč za jediný den a ukážeme si také, jaké preventivní kroky udělat, aby nedošlo ke zneužití účtu.
Obsah článku
- Dvoufázové ověření firmy
- Konsolidované firemní prostředí
- Přístup do firemního prostředí
- Ověřená firma
- Nastavení limity útraty reklamního účtu
- Naše doporučení
Dvoufázové ověření účtu
Naprosté MUST HAVE každého uživatele. Nastavením ověření minimalizujete pravděpodobnost hacknutí Vašeho profilu, respektive Vaší firmy na sociálních sítích. Způsobů, jak prolomit Váš účet je zajisté mnoho, pokud se tak stane a Vy máte nastavené ověření, můžete ještě stále zasáhnout a zvrátit osud své platební karty.
Pokud ověření mít nebudete, může se Vám stát něco podobného, jako jednomu z našich klientů. Ten měl svůj účet zajištěný, bohužel jeho žena ne. Ke vší smůle byla přiřazena k hlavnímu reklamnímu účtu. Hacknutím jejího účtu se hacker dostal do míst, kam by neměl. S přístupem k účtu začal úřadovat. Prvně původní správce firmy odepnul od reklamního účtu, následně nás i vyloučil v nastavení reklamní kampaně. Reklamní kampaň byla nastavena s rozpočtem 150 000 CZK/den. Reklama byla cílená na vietnamské publikum s cílem propagovat spodní prádlo jednoho vietnamského e-shopu. Bohužel jsme problém odhalili až po 24 hodinách.
Jak nastavit dvoufázové ověření?
Na osobním profilu si najeďte na „Nastavení a soukromí“ > Nastavení > Zabezpečení a přihlašování > Dvoufázové ověření
Konsolidované firemní prostředí
Běžně se stává, že náš nový firemní partner/zákazník nemá všechny položky vedené pod svou firmou. Důvod? Je jich hned několik:
- Nikdo mu nevysvětlil, jak má správně firma vypadat – tzn., že všechny položky (stránka, reklamní účet, Meta pixel, doména…) by měly být v jedné jediné firmě vlastněné majitelem byznysu a nikým jiným.
- Jiná agentura/freelancer založily účty na svá jména, protože to tak je “jednodušší”. Ano, v první fázi to jednoduché je, potíž je v tom, že skutečný majitel nebude mít nikdy vlastnická práva k těmto účtům. Problém nastane v momentě, kdy se rozhodne spolupráci ukončit.
- Někdo jiný ve firmě založil účty a teď už ve firmě nepracuje.
Je podstatné si uvědomit, že položky firmy mají nějakou historii, fanouškovskou základnu… o to přece nechcete přijít, když jste to tak pracně budovali.
Přístup do firemního účtu
Není ani tak rozhodující počet uživatelů a partnerů, které ve své firmě evidujete, jako jejich oprávnění přístupu k jednotlivým položkám firmy (FB stránka, reklamní účet…) a samozřejmě míra zabezpečení jejich vlastních účtů.
Vždy si vyhodnoťte, kdo jaká práva potřebuje. Je nutné, aby Vaše kolegyně, která si stahuje pouze faktury pro účetní, měla přístup ke všem firemním položkám? Udělujte práva podle potřeby a požadované kompetence od daného uživatele. Zároveň, a to je nejdůležitější, vyžadujte od každého uživatele ve Vaší firmě dvoufázové ověření!
Přihlaste se do firemního prostředí skrze URL odkaz business.facebook.com > Nastavení firmy > Informace o firmě.
Ověřená firma
Ověřená firma Vám neušetří peníze, ale zajistí, že jako inzerent budete pro Metu vystupovat jako někdo, kdo je známý a s velmi vysokou pravděpodobností způsobilý pro plnohodnotnou inzerci. Ověřením firmy si zpřístupníte i několik zajímavých funkcionalit. Více zde.
Mezi tyto funkce patří:
- Vybrané funkce pro vývojáře
- WhatsApp Business API
- Meta Business Partneři
Jedním z benefitů ověřené firmy je také podpora ze strany FB. V případě, že bude Vaše firma napadena, může být podpora mnohem intenzivnější.
Nastavené limity útraty reklamního účtu
Každý inzerent má možnost nastavit si limit útraty na reklamním účtu, při jehož dosažení dojde k pozastavení inzerce. Hodí se to i pro situace, kdy pracujete s měsíčním rozpočtem a chcete mít své výdaje za reklamu pod kontrolou.
Limity si nastavíte takto: Nastavení firmy > Nastavení účtu pro reklamu > Limity účtu na výdaje
Naše doporučení
Je dobré si uvědomit, že „pořádek“ nedělá pouze přátelé, pořádek by měl mít také každý ve všech existenčních záležitostech viz. firma na sociálních sítích, díky které můžete generovat důležitou část Vašich prodejů. Zabezpečení účtů bude stále důležitější. I když se může zdát, že prostředí Facebooku (obzvláště toho firemního) bude maximálně zabezpečené, není tomu vždy tak viz. případ s ukradenými 150.000 CZK. Naše doporučení zní – eliminujte příčiny, ne důsledky. Všechny výše zmíněné body Vám pomohou zabezpečit a zpřehlednit firemní prostředí.
Pokud Vás zajímá více o reklamě na Facebooku, pokračujte zde.
Nevíte si rady s kampaněmi? Od toho je tady ViVa marketing!
Pokud Vás zajímá více a chtěli byste se poradit o efektivním online marketingem, rádi Vám poradíme a nasměrujeme Vás vstříc stratosférickým výsledkům.