Je opravdu Facebook místem, kde by měl začít každý podnikatel?
Podnikat a nabízet své služby či produkty v online prostředí je stejně důležité jako mít střechu nad hlavou. Ale to vy zajista víte, jelikož čtete tento článek. Ovšem pouhý e-shop či web již bohužel nestačí. V dnešním online světě se jen těžko obejdete bez online marketingu. A kde jinde s online marketingem začít než právě s Facebook reklamou. Ale než se dostaneme k tomu, proč s Facebookem vůbec začínat je dobré si uvědomit, co nám právě Facebook raklama nabízí.
Početné publikum zásahu
Přes 5 000 000 uživatelů v České republice v dnešní době využívá Facebook a ostatní aplikace společnosti Meta. To je 5 000 000 potenciálních zákazníků. Dobře… nohama zpět na zem. Ať nabízíte cokoliv, téměř jistě neprodáte vaše služby či produkty úplně všem. I tak zde nejspíše zůstává masivní počet lidí, kteří se právě teď nacházejí v životní situaci ideální pro váš zásah vaším produktem či službou.
Algoritmy Facebooku o nás sbírají spousty informací, a díky tomu tak máte možnost cílit na lidi, podle jejich zájmů, věku, pohlaví či místa, kde se právě nachází. Vámi nabízená “věc” se tak může napasovat přesně na danou cílovou skupinu. Facebook reklama tak je může být velmi dobře zacílená.
Proč Facebook reklama?
Proč ale v začátcích vsadit na Facebook a ne například Google či zbožové srovnávače? Odpověď je zcela jednoduchá. Facebook reklama Vám přinese okamžité výsledky. Samozřejmě obrazně řečeno. Pokud dnes vytvoříte svou první kampaň, tak už zítra budete mít první výsledky. Po 3 dnech si můžete říci, zda facebook reklama dává smysl či nikoliv. Pozor, zde ale také hodně záleží na ceně produktu a rozpočtu, který pro Facebook vytyčíte. Získáváte tak možnost rychle reagovat na situaci, nabízet lidem exkluzivní slevy či výhody a neustále být v obraze.
Nespornou výhodou inzerce na Facebooku oproti inzerci na Googlu jsou možnosti práce s celou kreativou od textů až po grafiku. S jednotlivými částmi si tak můžete hrát ke své dokonalosti a kromě zásad nejsou téměř ničím omezeni. Inspirujte se, jak psát textace pro facebook reklamu.
Ovšem pozor! Dokonalost ve výkonnostním marketingu tkví převážně v číslech, než ve skvěle vyladěné kreativě. Netvrdíme, že kvalitní kreativa není důležitá, ale je potřeba sledovat data, která nám Facebook poskytne a podle nich vyhodnocovat, co opravdu naše cílová skupina žádá a na co slyší. Proto Vám dáme jednu radu, nedejte pouze na svůj subjektivní pohled.
Specialistou nebudete ale za 3 hodiny…
Vyzrát nad uživateli Facebooku není práce na 3 hodiny měsíčně, ale na téměř každodenní práci s daty, textacemi a grafikou. Zkušenosti jsou pak tajná ingredience fungujících kampaní.
Je velice složité najít 4 hodiny času týdně, kdy se k tomu můžete posadit a začít tvořit, chápeme. I z tohoto důvodu spousta podnikatelů volí tu nejlepší možnou cestu. Nechává digitální marketing na lidech, kteří měli možnost nasbírat dané zkušenosti. Mají týdně i více jak 4 hodiny času tvořit kreativy a grafiku. A i přesto, že to není jejich podnikání dokážou se pro danou věc nadchnout a stát se schopnými partnery.
A troufnu si říci, že přesně takový jsme MY u nás. Lidé, kteří vám pomohou se světem v tom nekončícím online světě.
Nastupte na naši loď a my vám pomůžeme proniknout do stratosféry. Startujeme zde.
PS: I přesto, že je Facebook pro nezkušené snadným vstupním lístkem do online světa, bohužel není tím správným místem pro každý produkt či službu. Proto doporučujeme si nechat poradit od zkušených online marketingových specialistů.