Influencer marketing: Výhody a nevýhody
Influencer Marketing je novodobý trend prodeje na sociálních sítí. Ve zkratce se jedná o využívání vlivných osobností neboli ,,influencera“ k propagaci značky nebo produktu. V současné době influenceři působí na své publikum prostřednictvím sociálních sítí.
Obsah článku
Výhody influencer marketing
Pojďme se nyní podívat, jaké pro Vás z influencer marketingu pramení největší výhody a benefity.
#1 Pomůže oslovit cílové publikum
Spolupráce se správnými influencery Vám může pomoci dostat se ke správnému publiku. Avšak musíte vybrat ty správné influencery, kteří se hodí pro Váš produkt. Pro orientaci to mohou být influenceři, kteří podporují podobné značky, jako je ta Vaše.
#2 Pomůže vybudovat důvěru
Důvěra a kladná recenze je velkým rozhodovatelem pro zákazníka nejen v online světě. Za předpokladu, že influencer mluví kladně o značce, jeho sledující publikum mu s velkou pravděpodobností věří a dá na jeho ,,zkušenost“. Pro získání opravdové důvěry je klíčové spolupracovat se skutečnými influencery, kteří mají vliv na svoje publikum.
#3 Rozšiřuje dosah značky
Můžete oslovit tisíce nových zákazníků, které by jste jinak sami nemohli oslovit. Bez ohledu na placenou propagaci. Influencerů s různým publikem je v dnešní době tolik, že si každý prodejce dokáže vybrat toho svého. Pozor: Avšak né každý inluencer je skutečně tím, kým se prezentuje.
#4 Kvalitní a nápaditý obsah
Kreativně vymyšlené video či fotografie dokážou upoutat pozornost potenciálního zákazníka občas mnohem více, než ,,obyčejná“ vyskakovací reklama. Ukázkovým příkladem může být takzvaný unboxing, kde influenceři rozbalují nové zboží z krabice a rovnou ho hodnotí. U kosmetických produktů to může být například edukační forma videa.
Nevýhody influencer marketingu
A nyní „zakousneme“ do toho kyselého jablíčka. Představíme si hlavní nevýhody tohoto typu marketingu.
#1 Více škody nežli užitku
Ne každý, kdo se cítí nebo vypadá jako influencer je tím, kým se prezentuje. V případě, že nespolupracujete se správnými influencery, může to poškodit Vaši image. Velkým varovným signálem jsou influenceři, kteří Vám udělají propagaci za pouhý produkt nebo zcela zdarma. Od takových profilů nemůžete čekat profesionalitu, dosah a ani dobré mínění o značce ze strany zákazníků.
#2 Chybování influencerů
Influencer marketing je poněkud novějším stylem propagace, takže influenceři budou jistě chybovat. Neexistuje prozatím žádná příručka nebo studijní obor pro správnou tvorbu influencingu, takže prodejci se často setkávají se zklamáním.
#3 Hodně času a peněz
Příprava příspěvku vyžaduje spousty času a s tím jsou spojené vysoké investice. Proto musíte najít influencera, který odpovídá Vaší image, ujasnit si s ním pravidla spolupráce a změřit výsledky kampaní. Nezáleží pouze na tom, kolik má influencer sledujících, ale jaké má skutečné dosahy, jakou vyvolává interakci a zda se Vám finančně opravdu vyplatí. Na místo influencer marketingu můžete využít reklamu na Facebooku a Instagramu. Vše o reklamě na sociálních sítích zde.
#4 Vysoké riziko prodělku/ nenávratu investice
Marketingové kampaně influencerů ve většině případů nezajistí takové výsledky, jaké jsme očekávali. Nezáleží pouze na „známosti“ influencera, jde především o jeho styl propagace a sledující publikum. Ne vždy se nám náklady na tento druh propagace vyplatí a jednoduše více proděláme, než vyděláme.
#5 Problémy rádoby influencerů
Na influencery je v dnešním světě pohlíženo tak trochu jako na celebrity a spousta lidí z mladé a střední generace by chtěla být jedním z nich. Proto se na sociálních sítí objevuje spousty profilů, které ze začátku mohou působit jako ,,celebrity“ sociálních sítí, ale opak je pravdou. Není tajemstvím, že tisíce sledujících si může infuencer nakoupit a pak působit jako hvězda. Proto je důležité si od něj vyžádat dosahy, interakce a výsledky z předchozích spoluprací.
Nevíte si rady s kampaněmi? Od toho je tady ViVa marketing!
Pokud Vás zajímá více a chtěli byste se poradit o efektivním online marketingem, rádi Vám poradíme a nasměrujeme Vás vstříc stratosférickým výsledkům.