Jak jsme 4x zvýšili organickou návštěvnost bezkarbonu.cz
Klient bezkarbonu.cz je společnost specializující se na vodíkovou dekarbonizaci motorů. Tato inovativní technologie pomáhá odstranit karbonové usazeniny v motoru, díky tomu zvyšovat jeho výkon a snižovat emise. Dekarbonizace je nejen ekologicky šetrná, ale také prodlužuje životnost motoru. Služby firmy cílí především na majitele automobilů, kteří chtějí udržet své vozidlo v dobré kondici, a zároveň přispívat k udržitelnějšímu provozu. Své pobočky mají po celé České republice. V tomto článku se dozvíte, jak se nám podařilo mu čtyřnásobně zvýšit organickou návštěvnost.
Cíl spolupráce
Spolupráce mezi námi a bezkarbonu.cz se zaměřuje na výkonnostní online marketing s hlavním cílem zvýšení objednávek na dekarbonizaci motorů a zahrnuje komplexní online marketingovou strategii s důrazem na Google Ads, Facebook reklamy, Sklik, SEO optimalizaci a další kanály.
Postup a strategie
Zahájení spolupráce a stanovení cílů
Na začátku spolupráce jsme společně s klientem definovali hlavní cíle, kterých chceme dosáhnout – především zvýšení objednávek a návštěvnosti webu. První fází byla analýza reklamních kampaní na platformách Google Ads a sociálních sítích Facebook a Instagram. Historicky již zde klient kampaně spuštěné měl, nicméně bylo potřeba abychom jednotlivé reklamy vyhodnotili na základě výkonnosti a optimalizovali.
Tvorba a optimalizace kampaní
Kampaně na Google Ads byly pravidelně optimalizovány na základě výsledků z analýzy klíčových slov, sledování konkurence a průběžného vyhodnocování efektivity. Hlavními metrikami jsou CTR (míra proklikovosti) ,CPC (cena za kliknutí) a CPA (cena za akvizici, resp. cena za poptávku). Díky úzké a pravidelné komunikaci s klientem můžeme pružně reagovat na výsledky a měnit strategie podle aktuálních potřeb. U nás ve ViVa marketingu si stojíme za tím, že pravidelná a otevřená komunikace je důležitým klíčem k úspěchu.
Kreativní tvorba obsahu a spolupráce s klientem
Součástí kampaní byla tvorba grafických podkladů, které jsme částečně zajišťovali my a to dle klientem zaslaného brand manuálu, částečně jsme také využívali podklady od klienta. Bezkarbonu.cz pravidelně dodává kvalitní videa, fotky a materiály pro různé sezónní akce či akviziční i remarketingové kampaně. Tyto podklady postupně integrujeme do kampaní.
Tohle je náš nejúspěšnější banner, se kterým se můžete na inzertních platformách setkat. I přesto, že tvoříme stále nové bannery, tenhle se již několik měsíců drží na pomyslném chvostu výkonnostní reklamy.
Přidání platformy TikTok do marketingové strategie
Na základě úspěšných kampaní na Facebooku a Instagramu jsme zkusili rozšířit reklamu i na TikTok. Po třech měsících jsme ale vyhodnotili, že tato platforma nepřináší kýžené výsledky. S klientem jsme společně prošli výsledky, vyhodnotili tuto reklamu v porovnání s ostatními kanály a nakonec jsme klientovi otevřeně sdělili, že se v této investici dále nevyplatí pokračovat, a přesměrovali jsme, s ohledem na klientův rozpočet, pozornost na efektivnější kanály.
Rozšíření spolupráce na SEO pro lepší organickou návštěvnost
Kromě placené reklamy jsme postupně začali pracovat i na SEO optimalizaci webu pro vyhledávače Google a Seznam. Klient má vlastního copywritera, který vytváří kvalitní obsah. V první fázi je potřeba navrhnout témata článků a následně na ně vytvořit analýzu klíčových slov, na základě kterých copywriter píše. Pro analýzy využíváme nástroj Collabim.cz. SEO je dlouhodobý proces, ale již nyní můžeme sledovat pozitivní nárůst organické návštěvnosti na webu.
Za dobu naší spolupráce se nám společně podařilo zvýšit organickou návštěvnost a to dokonce 4x! Během tohoto období klient nasadil nové webové stránky, tato změna se krátkodobě dle Google Search Console projevila ve výkonu negativně, nicméně od této doby byl výkon ještě lepší a to z důvodu větší responzivity a rychlosti webu.
Výsledky
- Zvýšení objednávek: Během spolupráce došlo ke znatelnému nárůstu počtu objednávek na dekarbonizaci motorů díky optimalizovaným PPC kampaním.
- Čtyřnásobný nárůst organické návštěvnosti: Díky SEO optimalizaci webu vzrostla organická návštěvnost, což přináší trvalý přísun relevantních návštěvníků.
- Efektivní komunikace a transparentnost: Klient oceňuje pravidelnou a otevřenou komunikaci o výsledcích kampaní a navrhovaných změnách. Díky tomu jsme mohli rychle reagovat na aktuální vývoj a optimalizovat strategie.
Závěr
Spolupráce s bezkarbonu.cz je příkladem toho, jak důležitá je pravidelná komunikace, transparentnost a flexibilita v digitálním marketingu. Díky kombinaci výkonnostních kampaní a dlouhodobé SEO strategie se nám podařilo zvýšit organickou návštěvnost, ale hlavně dosáhnout výsledků a rozvíjet úspěšnou a trvalou spolupráci.