Jak jsme zvýšili tržby e-shopu GoldBee o 225 % za necelý rok spolupráce pomocí FB
Znáte komunikaci na sociálních sítích značky GoldBee? Zajímalo by Vás, co vše stojí za placenou inzercí této značky, jaké kampaně a testování? Jak se nám společně podařilo snížit PNO pod 20 % a zvýšit tržby za necelý rok o neuvěřitelných 225 %?
Lovebrand jménem GoldBee a Honza Kočař
GoldBee je česká značka dámského sportovního oblečení a pomůcek na cvičení. Své výrobky šijí ručně v Brně a v jejich sortimentu najdete bezešvé legíny, odporové gumy, plavky či spoustu jiných sportovních kousků. Plní zákazníkům přání na počkání a za poslední rok přinesly novinky jako jsou dámské legíny s kapsou na telefon, legíny se stahujícím pasem pro muže, nebo třeba krajkové tričko pro muže.
Obsah GoldBee sleduje na FB, IG, TikToku a LinkedInu téměř 170 tis. uživatelů. A reklamou na sociálních sítích měsíčně zasáhneme dalších 900 tis. uživatelů.
Šéf šéfů značky je Honza Kočař. Jeho vtípkům neunikne žádné téma. Umí si udělat srandu snad ze všeho, posuďte sami na jeho odkaz na soc síť.
Se značkou GoldBee spolupracujeme od února roku 2023. Do této doby se firmě dařilo, ale my věděli, že se ji může dařit ještě více. Po nahlédnutí “pod pokličku” jsme ihned viděli prostor pro zlepšení inzerce a tak jsme připravili vše pro to, aby mohla jejich čísla dále růst.
Každá spolupráce potřebuje k úspěchu tyto body:
- majitele zapáleného pro věc,
- a otevřenou komunikaci.
Určitě bychom se ve spolupráci neobešli bez kvalitních produktů, což produkty značky GoldBee bezesporu jsou. Česká výroba a volné ruce pro marketingovou a komunikační agenturu nám také hrály do karet. Důležité je také pracovat s rozumnou marží, to je jeden z předpokladů pro kvalitní růst.
Videa a zase ta videa
Honza Kočař se obklopil neuvěřitelným týmem neherců se kterými každý týden tvoří nová a nová videa, která komunikujeme v reklamách. Tyto videa z dílny GoldBee tvoří důležitou páteř celé online komunikace. Široká paleta různých typů lidí tvoří neodmyslitelnou esenci jejich brandu. Videa nemají za cíl zesměšnit, ale poukazovat na problémy vtipným způsobem.
Komunikace
U nás ve ViVa marketingu víme, že komunikace s klientem je na prvním místě. Musíme vědět, co se děje v klientovo firmě a klient musí vědět, co se děje v reklamních účtech. Proto se snažíme komunikovat s našimi klienty minimálně 4x měsíčně. V minimálním rozsahu 1x týdně. Jen tak jsme schopni mačkat z reklamních účtů maximum.
Jak jsme postupovali
Úklid v reklamních účtech byla naše první mise po zahájení spolupráce. Před námi si Honza spravoval reklamy sám. Na to, že jsme nepřebírali práci po agentuře, ale po majiteli e-shopu, tak to vlastně nebyla vůbec špatná práce. Nicméně úklid reklamních kanálů byl zapotřebí. Cena za nákup se pohybovala na rozumných číslech, nicméně PNO bylo vysoké a to se muselo změnit. Okamžitě jsme rozpočet začali přealokovávat.
A/B testování je denní chleba
Správné měření a kvalitní A/B testování je součástí našeho každodenního dne. Testovali jsme proti sobě různé kreativy s videi. Testovali jsme videa proti sobě. Testovali jsme stejná videa s jinými textacemi, abychom na základě reálných dat dokázali určit které kampaně jsou ziskové a které ne. Reálně jsme první měsíc naší spolupráce museli spustit 46 kampaní s celkovým počtem 239 reklam. Díky tomu jsme na konci měsíce mohli klientovi jasně říci, které reklamy mají nejlepší výsledky a které potřebují vylepšit.
Další měsíce naše spolupráce vypadaly obdobně, jen jsme již pracovali s kvalitnějšími reklamami, ale i tak jsme stále přicházeli s novými, abychom je opět otestovali ve vzájemném A/B testu.
Akvizice nových zákazníku
Žádný růst se neobejde bez kvalitních kampaní na akvizici nových zákazníků. Katalogová reklama takzvaná DABA se stala páteří reklamního účtu. Další významnou součástí inzerce jsou videa. Snažíme se to sdělovat všem klientům, videa jsou budoucnost inzerce a proto si na nich dáváme záležet. Honza z GoldBee kreativitou nešetří, jeho fotky a videa jsou nápaditá, vtipná a autentická. Sami o sobě mohou mít kýžený efekt, ale při správném zacílení jejich efekt několikanásobně roste.
Remarketing
Postupem času jsme začali aktivně zapojovat remarketingová publika. Dynamický remarketing byl jeden z prvních způsobů, jak zapojit tento typ kampaní do celého mixu. Vizuály dynamického remarketingu prošli grafickou změnou. Testovali jsme ale i různé formáty remarketingu. Bannery, videa, textace. To vše muselo projít A/B testováním, abychom dosáhli požadovaného výsledku.
Recenze spokojených zákaznic
Nyní začínáme s novým konceptem, a to s foto recenzemi a video recenzemi spokojených zákaznic. Jak takovéto recenze GoldBee získává? Jednoduše, a to pomocí šikovně vytvořené emailové sekvence. Recenze se jen hrnou. A výsledek těchto kampaní? PNO u akvizičního publika 10 %.
Sázka na jistotu
Jak naše spolupráce pokračovala, věděli jsme, že jsme schopni snížit PNO pod 20 % a protože se vsázíme jen tehdy, víme-li, že vyhrajeme, domluvili jsme se s Honzou, že když PNO stáhneme pod již zmiňovaných 20 %, tak nás recenze nemine.