Jak připravit e-shop na vánoční sezónu 2023?
Je začátek října a přípravy na vánočním sezónu 2023 pro e-shopy pod správou ViVa marketingu jsou v plném proudu. Na nic nečekáme a pracujeme na vánočních strategiích i kampaních, aby jsme byli ve správný moment připravení. Reklama na internetu se totiž s blížícími Vánocemi postupně zdražuje.
Nemůžeme však pomoci všem a tak jsme se s vámi rozhodli podělit o naše tipy a triky jak z vánoční sezóny vymačkat maximum.
Obsah
- 7 tipů, jak vydělat ještě více peněz o Vánocích
- Stanovte si reálné cíle
- Nadefinujte si emaily
- Příspěvky na sociálních sítích
- Připravte e-shop do vánočích motivů
- Zaujměte zcela nové zákazníky
- Dárkové vouchery
7 tipů, jak vydělat ještě více peněz o Vánocích
Minulý rok jsme pro vás napsali článek 7 tipů, jak vydělat ještě víc peněz o Vánocích. Zde je rekapitulace:
- Rozmyslete si rozumnou strategii
- Hlídejte si cashflow
- Nepodceňujte skladovost
- Držte se produktů, které se prodávaly přes rok.
- Remarketingem využijete levnější zacílení.
- Zjistěte si garanci doručení dopravců
- Nezapomeňte na důležité dny, např. Black Friday
Letos jsme se rozhodli jít ještě více do hloubky, proto nepřestávejte číst.
Stanovte si reálné cíle s pomocí historických dat
Pokud je to vzhledem ke stáří e-shopu možné, nejdříve si spočítejte meziroční růst z roku 2021 na rok 2023, ideálně za období od října do prosince. Zvažte zároveň své náklady za daná období. V tabulce to může vypadat následovně:
Investice do reklamy | Tržby | PNO | |
Rok 2021 | 300 000 Kč | 950 0000 Kč | 31,6 % |
Rok 2022 | 350 000 Kč | 1 100 000 Kč | 32,8 % |
Na základě těchto dat poté jednoduše dokážete stanovit rozpočet a Vaše reálné cíle pro vánoční sezónu 2023.
Řekněme, že pokud do Vašeho e-shopu ve vánoční sezóně 2023 investujete 400 000 Kč, dá se předpokládat že dosáhnete tržeb kolem 1,2-1,3 mil. Kč. Pokud bychom očekávali výrazně vyšší tržby, nastavovali byste si nereálné cíle vedoucí k frustraci a unáhleným rozhodnutím.
Nadefinujte si e-maily a newslettery
- Ať už využíváte Leadhub, Ecomail, SmartEmailing nebo jiné nástroje alfou a omegou je vždy automatizace. Zkontrolujte proto zda vaše automatické kampaně máte nastavené správně a zbytečně nebudete přicházet o tržby.
- Využijte dat pro opakované objednávky. Víte, že zákazník x před Vánoci vždy kupuje více čajů a kávy? Naplánujte automatizaci, která se bude zaměřovat na opakované nákupy.
- Vytvořte si obsahový plán pro e-mailing. Mimo automatizace posílejte v průběhu vánoční sezóny prodejní i hodnotné e-maily. Pamatujte na to, že je dobré tyto tři typy e-mailů kombinovat. To proto, abyste svým potenciálním zákazníkům přinášely nějakou hodnotu a oni se neměli tendenci odhlašovat ze seznamů.
- Pamatujte na to, že e-mailing je stále jeden z nejlepších prodejních kanálů. Nenechte se zmást fámy o tom, že tomu tak není.
Příspěvky na sociální sítě naplánujte dopředu
Postování na sociální sítě je jedna z aktivit, kterou naštěstí lze udělat dlouho dopředu. I přes to, že vytvořit příspěvek na sociální sítě nezabere velké množství času, ve vánoční sezóně vás to může neočekávaně rozhodit.
Naplánujte si proto své příspěvky s pomocí Meta Business Suite na celou vánoční sezónu předem. Až bude na vašem e-shopu největší nával objednávek, příspěvky budou to poslední, na co budete chtít myslet. Vy ale budete mít vystaráno.
TIP: Informujte své uživatele o posledním dni s garancí doručení zboží do Vánoc. Uživatelé tak budou v obraze.
Připravte svůj e-shop na vánoční zákazníky
Ve vánoční sezóně valná část uživatelů přijde na váš web se záměrem nakoupit vánoční dárky. Dává tak rozum jít jim naproti a co nejvíce jim ulehčit průchod objednávkovým procesem. Čím jednodušší tento průchod je, tím je větší pravděpodobnost, že uživatel objednávku dokončí (tj. zvýší se konverzní poměr e-shopu).
Zde jsou cenné tipy na přípravu e-shopu pro Vánoce 2023:
- Vytvořte si kategorii s tipy na dárky – formou samostatné kategorie nebo propracovaného článku. Sepište jaké dárky jsou vhodné pro různé zájmy. Např. “dárky pro rybáře” nebo “dárky pro malíře”. Tohle pomůže i vašemu SEO. Spousta lidí totiž vy vyhledávačím nehledá konkrétní dárek, ale hledá inspiraci právě pomocí slovního spojení “dárky pro __”.
- Připravte si kategorie s cenovým rozmezím – uživatelé mají často vyhrazený rozpočet. Přidáním kategorie nebo článku s nadpisem např. “Dárky do 400 Kč” ulehčíte uživatelům zdlouhavé hledání správného a cenově dostupného dárku.
- Využívejte doplňkového prodeje v košíku – nabídněte svým zákazníkům související produkty, ukažte bestseller nebo požádejte o dýško. Tato strategie efektivně zvyšuje průměrnou hodnotu objednávky a tím pádem je Vaše reklama efektivnější.
- Informujte uživatele o posledním dni s garancí doručení do Vánoc – velmi podstatná informace, která uživatele ke konci vánoční sezóny zajímá ze všeho nejvíce. Vepište ji do informativní lišty i do objednávkových kroků.
Zaujměte zcela nové potenciální zákazníky
Jak využívat remarketingová a podobná publika jsme si řekli již v loňském článku. Letos se s vámi podělíme o tip, jak s pomocí reklamy zacílit zcela nové a jedinečné uživatele.
Pokud tvoříte reklamu na platformách Meta, doporučujeme v některých kampaních vyloučit všechnu návštěvnost na vašem webu za posledních 180 dní (více nelze). Docílíte tak toho, že vaši reklamu uvidí uživatelé, kteří na vašem e-shopu ještě nikdy nebyli.
Poskytněte dárkové vouchery
Chopte se příležitosti zaujmout opozdilce, kteří vánoční dárky řeší dárkovými poukázkami. Touto strategií si i po ukončené garanci doručení do Vánoc zajistíte příliv tržeb.
Shrnutí
Jak vidíte, před Vánoci mají markeťáci napilno a neví kam dříve skočit. Pokud jste tohle množství práce letos nechali na sobě, doporučujeme začít co nejdříve. A pokud je ve vašem zájmu delegovat vánoční kampaně na někoho jiného, rádi s vámi začneme spolupracovat.
Nevíte si rady s kampaněmi? Od toho je tady ViVa marketing!
Pokud Vás zajímá více a chtěli byste se poradit o efektivním online marketingem, rádi Vám poradíme a nasměrujeme Vás vstříc stratosférickým výsledkům.