TOP 5 tipů, jak využít nástroj Canva pro sociální sítě
Neustálé vytváření zajímavého obsahu pro sociální sítě vašeho podnikání může být náročný úkol. Často vám může připadat, že sociální sítě mají podobu příšery, která trpí neutišitelným hladem a kterou je třeba neustále krmit, abyste nedošli k újmě. Pokud ale máte na pomoc grafický nástroj Canva, z příšery se najednou stává ochočený mazlíček, kterému jednou za čas hodíte piškot. Teď ale vážně – čím vizuálně zajímavější obsah na vašich sociálních sítích bude, tím více sledujících (čtěte potenciálních zákazníků) budete mít. A nejlépe s minimálními časovými náklady. Právě od toho je tu Canva.
Obsah článku
- O Canvě
- Úvodní fotky/ profilovky/ příspěvky
- Šablony
- Banka obrázků, videí a ikon
- Plánovač obsahu
- Mood board
Co to vlastně Canva je?
Jedná se o jednoduchý online nástroj, se kterým je možné vytvořit grafický obsah zdarma. Má také placenou verzi Pro, která nabízí pokročilé funkce a výhody, ale i s bezplatnou verzí můžete vytvořit mnoho věcí. Výsledek lze exportovat v několika formátech k tisku i online použití. Nástroj funguje také jako cloudové úložiště, takže ke svým návrhům budete mít přístup odkudkoli. Nezáleží, z jakého zařízení – kromě webu má Canva i verzi pro Android a ios.
Dalším plusem je i intuitivní užívání a všestrannost. Potřebujete svým zákazníkům něco vysvětlit? Vyrobte si jednoduchou infografiku. Chybí vám vizitky? Navrhněte si je v Canvě. Vlastníte eshop a chcete do balíčků přikládat děkovnou kartu? Ano, tušíte správně – i to Canva zvládne. Je to zkrátka nástroj neomezených možností a existuje asi tak milion způsobů, jak ho využít k propagaci vašeho podnikání.
Pojďme si ale ukázat 5 tipů, proč je Canva skvělým nástrojem (nejen) pro tvorbu obsahu na sociální sítě.
#1 Úvodní fotky/ profilovky/ příspěvky
Profilová fotka na Facebooku nebo Instagramu je něco jako vaše vizitka – je to to první, co vaši zákazníci vidí, image, kterou si spojují s vaším podnikáním. Proto by měla taky náležitě vypadat. Podobně funguje i profilová fotka na Facebooku. Obojí vytvoříte pohodlně v Canvě a nejlepší na tom je, že si vůbec nemusíte vyhledávat správné rozměry – Canva je má rovnou předdefinované.
#2 Šablony
Teď si asi říkáte, jak vytvořit pěknou grafiku, když jste na základce dostali z výtvarné výchovy přinejlepším dvojku? Od toho jsou tady šablony pro každý formát nebo účel, který si vyberete, od jednoduchých až po propracované designy. Šablony můžete libovolně upravovat, aby odpovídaly paletě barev vašeho podnikání (o tom více níže).
#3 Banka obrázků, videí, ikon a ilustrací
Pokud nemáte vlastní fotky po ruce, nic se neděje. Canva nabízí značné množství fotek, obrázků a grafických prvků, které můžete využít, i když nabídka je o něco větší v placené verzi. Samozřejmě můžete nahrát i vlastní obsah a dál s ním pracovat třeba v rámci šablony.
#4 Plánovač obsahu pro sociální sítě
Sociální sítě se obsahem musí krmit pravidelně. “Doporučené dávkování” jsou 2-3 kvalitní(!!!) příspěvky týdně. Abyste nemuseli příspěvky na poslední chvíli postovat z dovolené, nabízí Canva možnost plánování obsahu (pouze v placené verzi). Jednoduše propojíte svoje své sociální sítě s Canvou a naplánujete, co a kdy chcete zveřejnit. Jednoduché jak facka, ne?
#5 Mood board
Teď něco pro fajnšmekry. Abyste udrželi jednotný vizuál pro své podnikání, doporučuji začít s vytvořením moodboardu, a to i v případě, že se svěříte do rukou grafikovi. Moodboard je v zásadě koláž z obrázků, barev,materiálů, textů a barev, která bude reprezentovat konečný vizuál vašeho podnikání.Díky němu se budete pohybovat v jednotném vizuálním konceptu a paletě barev. A hádejte, jaký nástroj je na to ideální? Samozřejmě Canva. Více o mood boardu se můžete dočíst zde.
PS. Moodboard lze samozřejmě vytvořit i ve fyzické podobě, ale v Canvě ho budete mít neustále při sobě.
Tak co, už jdete vytvořit první grafiku?
Tolik co se týče vizuálu vašich sociálních sítí. Jak psát dobré příspěvky na sociálních sítích se můžete dočíst tady.